Cadangan Permainan Untuk Menemani Lebaran Panjang Anda

 


Walaupun percutian lebaran panjang telah tiba, sayangnya pemerintah telah menetapkan bahawa pemulangan tahun ini dilarang. Sehingga masa bertemu keluarga di kampung halaman mesti ditangguhkan.

Ini disebabkan oleh wabak virus korona yang belum berakhir. Paksa, bersemuka dan berjabat tangan mesti berlaku secara praktikal. Nasib baik, teknologi kini berkembang.


Aktiviti dalam talian yang tidak mengetahui jarak dan masa boleh dilakukan. Sekarang, untuk mengisi masa lapang ketika lebaran di rumah, mungkin beberapa permainan mudah alih berikut dapat menjadi alternatif anda yang patut dicuba.


Berikut adalah 5 permainan mudah alih yang sesuai untuk menyertai percutian lebaran yang panjang. Permainan ini boleh dimainkan sendiri atau bersama keluarga tersayang.


1. UNO


Uno adalah permainan kad klasik di mana pemain dapat mengalahkan lawan dengan nombor atau warna yang sama. Permainan ini boleh melibatkan sekurang-kurangnya empat permainan di arena.


Di sini pemain dapat membentuk pasukan dengan mod permainan 2v2. Pemain kemudian akan mendapat ganjaran setelah berjaya mengalahkan pasukan lawan. Permainan ini sangat sesuai dimainkan sendiri atau bersama keluarga.


2. Ludo King


Permainan ini juga merangkumi permainan tradisional. Mungkin sebilangan orang dari tahun 2000-an dan generasi muda telah memainkannya dengan kertas sebagai permainan papan.


Lebih kurang Ludo King masih menggunakan konsep permainan yang sama, tetapi dibuat lebih moden. Permainan ini boleh dimainkan di telefon bimbit dan menyediakan slot untuk dua hingga enam pemain.


Objektif permainan ini adalah untuk berjaya mengumpulkan semua kepingan yang dimiliki oleh pemain, dari tempat permainan bermula hingga ke tujuan akhir.


3. Hago


Hago adalah aplikasi permainan sosial yang menyediakan banyak permainan alternatif di dalamnya. Bukan hanya satu, pemain boleh memilih permainan dengan konsep yang berbeza.


Hargo boleh dikatakan cukup popular, dan boleh dimainkan sendiri, dengan rakan atau keluarga tersayang. Setelah log masuk menggunakan akaun Facebook atau Google, pemain dapat memilih jenis permainan yang mereka sukai.


4. Monopoly Slots


Sekiranya anda peminat permainan monopoli semasa kecil, mungkin ini adalah berita baik. Kerana permainan tradisional telah lama tersedia di telefon bimbit.


Konsep permainannya masih sama, pemain akan menggulung dadu untuk mendapatkan jumlah pergerakan watak anda. Kemudian pemain juga boleh membeli rumah, mendapatkan kad peluang atau perangkap. Permainan ini tentunya sangat sesuai untuk dimainkan bersama keluarga.


5. Plants vs Zombie


Selain itu, untuk mengisi masa lapang semasa cuti Idul Fitri yang panjang, anda boleh bermain Plants vs Zombies. Tidak perlu bersusah payah menghidupkan PC, kini Plants vs Zombies boleh didapati di telefon bimbit.


Mekanik permainan yang ditawarkan tidak berbeza dengan versi PC, di mana pasukan tentera akan menjadi senjata. Dalam permainan, anda akan melakukan petualangan melawan zombi yang menyerang.

Previous Post Next Post

Contact Form