Membasmi Pemain Toxic, Valorant Akan Merakam Sembang Dalam Permainan


Riot Games baru-baru ini mengeluarkan kebijakan baru untuk permainan mereka, iaitu Valorant. Di masa depan, sembang suara atau sembang dalam permainan akan dirakam oleh mereka untuk keperluan pelaporan pemain.

Ada kemungkinan bahawa permainan besar seperti Valorant akan dipenuhi dengan pemain beracun. Aktiviti memalukan ini sering berlaku dalam permainan dalam talian sama ada menggunakan sembang teks atau melalui sembang (ciri sembang suara).


Riot Games sebagai pembangun akhirnya membuat dasar baru. Mereka akan merakam aktiviti sembang pemain dalam permainan. Namun, ini berlaku hanya apabila pemain membuat laporan, dipetik dari laman web rasmi Riot Games, Rabu (5/5/2021).


"Kami ingin semua permainan kami selamat dan inklusif untuk semua orang yang memainkannya. Kami tahu bahawa tingkah laku mengganggu menggunakan ciri sembang suara menyangkut banyak pemain, dan kami komited untuk mengatasinya dengan lebih berkesan," tulis Riot Games.


Riot Games mengesahkan bahawa mereka akan secara aktif mendengarkan obrolan tersebut, ketika ada laporan dari pemain lain mengenai kegiatan chat yang mengganggu. Oleh itu, apabila pelanggaran dikesan, mereka akan mengambil tindakan, dan menghapusnya setelah tidak diperlukan peninjauan.


Ini dilakukan agar Riot Games dapat mengambil tindakan terhadap pemain yang berkomunikasi dengan tujuan untuk mengganggu orang lain, menggunakan kata-kata yang mendorong kebencian atau mengganggu permainan pemain lain. Itulah sebabnya mereka perlu mengetahui apa yang dikatakan oleh pemain dengan merakamnya.


Oleh itu, apabila pemain menghantar laporan mengenai tingkah laku mengganggu dalam sembang, data audio yang berkaitan akan direkodkan. Kemudian pasukan Riot Games akan melakukan penilaian untuk memastikan bahawa ia benar-benar bertentangan dengan dasar mereka.


Sekiranya pelanggaran dikesan, Riot Games akan bertindak. Setelah selesai, data audio akan dihapus oleh mereka, seperti mengendalikan laporan sembang berdasarkan teks semasa.


Riot Games mengatakan bahawa ujian beta untuk sistem rakaman suara akan dimulakan dengan Valorant di Amerika Utara. Selepas itu akan dilancarkan ke bahasa dan wilayah lain.

Previous Post Next Post

Contact Form