5 Telefon Xiaomi Terbaik untuk Pencinta Fotografi

 


Trend fotografi mudah alih kini semakin digemari. Trend ini juga menjadikan pengeluar telefon pintar, termasuk Xiaomi, terus berinovasi untuk menghadirkan produk dengan kamera canggih.

Terutama baru-baru ini, Xiaomi telah mengeluarkan produk terbarunya secara agresif. Namun, tidak semua produk Xiaomi sesuai untuk anda yang gemar fotografi. Bagi anda yang mencari telefon bimbit Xiaomi untuk fotografi, berikut adalah beberapa cadangan untuk telefon bimbit terbaik dari Xiaomi.


1. Xiaomi Poco F2 Pro



Telefon terbaik untuk gambar dari Xiaomi pertama kali jatuh pada Xiaomi Poco F2 Pro. Telefon ini mempunyai kamera utama dan kamera depan yang sama. Kamera telefon ini mempunyai sistem putaran sehingga dapat diputar, baik ketika menggunakan kamera depan atau belakang.


Mengenai resolusi, Xiaomi Poco F2 Pro mempunyai resolusi kamera 64 MP. Canggih sekali lagi, telefon ini juga dilengkapi dengan RAM 6GB dan 8GB. Bukan itu sahaja, kapasiti bateri 4700 mAh pada Xiaomi Poco F2 Pro pasti akan menyokong hobi memburu gambar anda.


2. Xiaomi Poco X3 NFC


Dilancarkan pada awal September 2020, Xiaomi Poco X3 NFC adalah salah satu telefon bimbit terbaik untuk peminat fotografi. Memandangkan telefon bimbit yang satu ini mempunyai kamera belakang atau kamera utama dengan resolusi 64 MP. Dengan gabungan layar berukuran 6.67 ", Xiaomi Poco X3 NFC akan membantu anda merakam gambar yang lebih baik.


Menariknya, telefon ini dilengkapi dengan kamera Quad berkemampuan dengan resolusi 64 MP, 13 MP, 2 MP dan 2 MP dan kamera utama 20 MP. Untuk RAM, Xiaomi Poco X3 NFC boleh didapati dengan dua pilihan, RAM 6GB dan RAM 8GB. Bagi bateri, telefon bimbit Xiaomi ini dilengkapi dengan bateri 5160 mah.


3. Xiaomi Mi 10T Pro


Xiaomi Mi 10T Pro adalah salah satu telefon bimbit resolusi terbesar Xiaomi, yang beresolusi 108 MP. Kamera ini dilengkapi dengan kamera lain, iaitu kamera ultra lebar 13 MP dan kamera makro 5 MP. Bukan itu sahaja, Xiaomi Mi 10T Pro juga menyokong aktiviti selfie dengan kamera depan beresolusi 20 MP. Sangat canggih, bukan?


4. Xiaomi Mi 11


Bagi pencinta fotografi, salah satu kamera terbaik dari Xiaomi yang boleh anda pilih adalah Xiaomi Mi 11. Telefon ini mempunyai kamera utama 108 MP dan disokong oleh 2 kamera lain, iaitu kamera ultra lebar 13 MP dan makro 5 MP kamera.


Ciri lampu kilat nada LED ganda pada telefon bimbit ini juga akan menyokong gambar agar lebih terang dan lebih jelas. Selain itu, Xiaomi Mi 11 juga dilengkapi dengan kamera utama 20 MP, jadi sangat sesuai untuk mengambil gambar dan membuat vlog. Walaupun memiliki kamera yang mampu, sayangnya bateri Xiaomi Mi 11 berkapasiti 4600mah dengan teknologi Li-Po.


5. Xiaomi Redmi Note 10 Pro


Telefon bimbit terakhir yang disyorkan untuk anda adalah Xiaomi Redmi Note 10 Pro. Telefon ini mempunyai kamera Quad utama dengan resolusi 108 MP. Canggih, Xiaomi Redmi Note 10 Pro dilengkapi dengan 3 kamera lain, iaitu kamera ultrawide 8 MP, kamera makro 5 MP dan kamera kedalaman 2 MP.


Xiaomi Redmi Note 10 Pro juga merupakan salah satu telefon bimbit terbaru dari Xiaomi yang membawa kecanggihan ke layar yang dimilikinya. Xiaomi Redmi Note 10 Pro dilengkapi dengan skrin AMOLED super yang akan menjadikan gambar lebih jelas dan jelas.

Previous Post Next Post

Contact Form