Membawa Dolby Vision & Atmos, TV TCL P725 dan Q725 adalah Wira

 


TCL Electronics adalah sebuah syarikat elektronik yang ditubuhkan pada tahun 1981 dan kini telah berkembang pesat dalam industri TV global. Hari ini, TCL Electronics mengumumkan siri TV terbaru P725 dan Q725, iaitu 4K HDR Android 11 yang dilengkapi dengan Dolby Vision dan Dolby Atmos.

Perbezaan dalam kedua siri ini ialah Q725 sudah menggunakan skrin QLED dan juga dilengkapi dengan Onkyo Speaker. Siri P725 boleh didapati dalam 6 saiz, iaitu 43, 50, 55, 65, 75 dan 85 inci. Sementara itu, siri Q725 tersedia dalam 3 saiz, iaitu 50, 55 dan 65 inci.


TCL P725 dan Q725 adalah pilihan terbaik TV HDR 4K dengan pengalaman Dolby Vision dan Dolby Atmos memberikan pengalaman yang sama sekali baru sehingga produk kami dapat memenuhi keperluan pengguna untuk perkembangan teknologi terkini



"TCL berkomitmen untuk memberikan pengalaman mendalam (benar-benar seperti nyata) dan dapat dihubungkan dengan peranti pintar di rumah (rumah pintar)," tambahnya.


P725 dan Q725 menawarkan visual 4K dan HDR 10 profesional dengan 4 juta piksel yang memberikan kualiti paparan terperinci yang menakjubkan. Bukan hanya itu, kedua-dua siri ini menggunakan teknologi pemprosesan imej bergerak MEMC (Motion Estimation Motion Compensation). MEMC memastikan gambar dan suara yang lebih tajam, kurang kabur, dan stabil semasa sukan dan pemandangan yang pantas, penuh aksi, mewujudkan pengalaman yang lebih mendalam.


Foto TCL Electronics: TCL Electronics

Terima kasih kepada Dolby Vision dan Dolby Atmos, P725 dan Q725 memberikan pengalaman sinematik berkualiti tinggi yang menakjubkan dengan gambar dinamik dan audio yang mengasyikkan. Dolby Vision adalah teknologi canggih yang menggabungkan julat dinamik tinggi (HDR) dengan keupayaan warna terang untuk menghasilkan kualiti gambar yang jernih dengan kecerahan, kontras, warna dan perincian yang luar biasa.


P725 dan Q725 juga dikuasakan oleh Dolby Atmos, yang meletakkan suara di ruang multidimensi dan menempatkan pengguna di tengah-tengah sukan, TV, filem atau permainan video kegemaran anda. Dengan Dolby Atmos, suara sangat realistik, bergerak ke seluruh ruangan dengan kejelasan yang luar biasa dan mendedahkan perincian audio yang tidak pernah didengar.


Untuk streaming yang lebih pantas dan stabil, P725 dan Q725 mempunyai WiFi dual-band 2.4G + 5G. Selain itu, HDMI 2.1 pada P725 dan Q725 menyokong resolusi video yang lebih tinggi dan kadar penyegaran yang lebih pantas. Dengan kelajuan dan kapasiti transmisi yang lebih besar, P725 dan Q725 membawa TV dan permainan ke tahap yang baru.


Dengan OS Android TV terbaru, iaitu Android 11 atau Android R, pengguna dapat memperoleh operasi yang lancar dan tindak balas yang cepat pada P725 dan Q725. Di Android TV, pengguna dapat mengakses 7,000+ aplikasi dan 700,000+ tayangan / filem di satu tempat.


Pengguna juga dapat memuat turun lebih banyak aplikasi dan kandungan kegemaran melalui Google Play Store. Sebagai tambahan, Chromecast membolehkan pencerminan skrin yang mudah terus dari peranti pengguna (telefon pintar dan komputer riba).


Hands-Free Voice Control 2.0 pada P725 dan Q725 menyediakan cara pintar dan mudah agar pengguna dapat berinteraksi dengan TV TCL. Dengan 4 mikrofon bawaan di TV, pengguna dapat mengubah saluran siaran, mengatur peringatan dan melayari perkhidmatan streaming melalui perintah suara yang sederhana. P725 dan Q725 juga menyokong panggilan suara (pengecaman suara yang lebih pantas) dan sambungan ke pelbagai peranti rumah pintar.


Secara khusus, siri Q725 menggunakan teknologi Quantum Dot Display yang dapat menghasilkan jumlah warna 100%, lebih dari satu bilion warna. Dengan cara itu, warna akan kelihatan semula jadi dan lebih halus. Q725 juga mempunyai sistem suara peringkat teater, iaitu pembesar suara ONKYO (lebih dari 70 tahun sebagai teater rumah profesional dan 7 kali teater rumah terbaik di dunia).


Reka bentuk minimalis P725 dan Q725 yang indah dilengkapi dengan bingkai logam nipis untuk memastikan bahawa skrin TV akan kelihatan terbaik.


Pada masa ini, TCL bekerjasama dengan Bardi Smart Home, penyedia peranti rumah pintar berkualiti dengan harga yang sangat berpatutan yang dikuasakan oleh Tuya. Produk termasuk lampu pintar, alat kawalan jauh pintar, dan soket pintar. Semuanya dapat dikendalikan secara langsung dari P725 dan Q725 dengan ciri Handsfree Voice Control, tanpa perlu menggunakan alat kawalan jauh, hanya dengan suara 'Ok Google'.


"BARDI sangat yakin bahawa TCL TV dengan ciri Handsfree Voice Control pada masa akan datang, semakin banyak pengguna rumah pintar akan menjadikan TCL TV sebagai pusat kawalan untuk peranti pintar mereka," kata Ketua Pegawai Eksekutif BARDI, Ryan Maurice Tallulah.


TCL juga bekerjasama dengan Vidio, aplikasi android yang kini popular. Sekarang, pembelian P725 dan Q725 dalam tempoh 7 Mei 2021-31 April 2022 akan mendapat Vidio Premier Platinum percuma untuk dapat mengakses semua pertunjukan premium di Vidio tanpa had selama 90 hari.


Vidio menawarkan pengalaman baru untuk menonton berjuta-juta kandungan berkualiti mulai dari Siri Asli Vidio, pertandingan sukan dari pelbagai bidang serta siri dan filem , siri asli, drama Korea, Thailand, Cina, Korea dan drama Thailand tanpa had bila-bila masa dan di mana sahaja melalui Premier Video platinum. Vidio Premier Platinum adalah perkhidmatan langganan streaming dari Vidio yang memudahkan pengguna menonton kandungan Vidio eksklusif.


Previous Post Next Post

Contact Form