Reno5 & Reno5 5G Akan Mempunyai Perluasan Memori, Peningkatan Prestasi

 


Seperti diketahui, OPPO akan memperkenalkan pengembangan memori ke peranti Reno5 dan Reno5 5G melalui kemas kini perisian dalam talian pada bulan Jun. Dengan sokongan ini, prestasi kedua-dua telefon tersebut dikatakan meningkat.

Sebelum ini, ciri ini juga hadir untuk pertama kalinya pada peranti OPPO A74 4G pada minggu ketiga bulan Mei.


Fitur pengembangan memori akan memberikan pengalaman baru untuk pengguna Reno5 dan Reno5 5G . Teknologi inovatif ini akan memungkinkan pengguna membuat penyesuaian untuk meningkatkan prestasi peranti yang dapat digunakan untuk memenuhi keperluan pengguna



"Dengan ciri ini, pengguna Reno5 dan Reno5 5G hampir dapat mengembangkan kapasiti RAM peranti mereka hingga total 11GB," tambahnya.


Perluasan memori adalah teknologi terbaru dalam peranti OPPO tertentu yang membolehkan pengguna menukar sebahagian storan dalaman (ROM) menjadi RAM maya dengan mengaktifkan pilihan Pengembangan RAM.


Pengguna Reno5 dan Reno5 5G akan diberi kebebasan untuk melakukan penyesuaian dengan 3 tahap RAM maya yang disediakan, bermula dari 3GB, 3GB hingga maksimum 5GB. Setelah pilihan diaktifkan, jumlah storan dalaman yang dipilih akan ditukar menjadi RAM maya semasa peranti dimulakan semula.


Dengan ciri ini, Reno5 dan Reno5 5G akan mengalami peningkatan prestasi untuk pelbagai aplikasi yang memerlukan RAM yang tinggi, seperti permainan atau aplikasi pengeditan foto-video. Fungsi ini juga memberikan kesan sistem operasi yang lancar ketika menjalankan beberapa aplikasi secara serentak.


Setelah ciri ini aktif, pengguna dapat memeriksa perincian pengembangan RAM maya melalui maklumat mengenai peranti atau pada skrin tugas baru-baru ini. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai OPPO Reno5, anda dapat melihatnya di pautan berikut.

Previous Post Next Post

Contact Form