LG membawa OLED TV Evo ke Pasaran, apa yang baru?

 


LG Electronics membawa rangkaian televisyen terbarunya ke Pasaran. Salah satunya adalah OLED Evo TV, apa yang baru dari pendahulunya?

Pada tahun lalu aktiviti di rumah telah berubah. Ini mempengaruhi pengguna televisyen dengan ketara.


"Orang sering menonton televisyen dan melakukan streaming ke permainan. Oleh itu, ini adalah masa yang tepat untuk memberikan pengalaman hiburan yang tiada tandingannya, kerana tidak ada yang lebih baik daripada TV OLED," kata Stacia pada acara pelancaran yang diadakan dalam talian, Isnin. (24 / 5/2021).


Dia meneruskan, tahun ini LG memperkenalkan OLED evo sebagai kemas kini utama siri TV OLED. OLED Evo dibina dengan elemen cahaya baru yang memberikan gambar yang terang, jelas, terperinci dan lebih menyeronokkan.



Televisyen Evo OLED dikuasakan oleh pemproses AI Alpha 9 gen 4 yang menjadikan kandungannya kelihatan lebih licin. Berkat fitur LG AI Picture Pro, TV baru ini dapat memaparkan pemandangan yang lebih baik dan teks yang lebih jelas, dengan mengesan objek dan latar belakang, dan memprosesnya secara berasingan.


"AI Picture Pro juga mengoptimumkan kualiti gambar dengan mengesan genre kandungan, keadaan pemandangan dan pencahayaan sekitar," kata Stacia.


Pemproses AI Alpha 9 gen 4 juga meningkatkan prestasi AI Sound Pro. Terdapat dua peningkatan yang diberikan, iaitu kemampuan untuk mencampurkan audio ke saluran 5.2 yang mampu memberikan suara yang mendalam walaupun menggunakan pembesar suara TV.


Perbandingan OLED 2020 dan OLED Evo Bandingkan OLED 2020 dan OLED Evo Foto: LG

Kemudian, meratakan volum automatik mengelakkan bunyi yang mengganggu ketika menukar saluran atau aplikasi streaming. LG membantu merancang semula skrin Hone WebOS untuk memudahkan pengguna mengakses kandungan yang ingin mereka tonton dan memudahkan pengguna menonton.


"Alat kawalan jauh Magic telah diperbaharui pada tahun 2021, rasanya lebih selesa dipegang dan digunakan. Susun atur butang lebih intuitif dan ada butang khas untuk akses yang lebih cepat," jelas Stacia.


LG menyediakan fitur pengoptimal permainan baru yang menempatkan semua tetapan permainan di satu tempat dan tetapan gambar terbaik bergantung pada jenis permainan yang dimainkan. Juga diberikan adalah layar 120Hz lengkap dengan sokongan NVDIA G-Sync, AMD FreeSync, HGiG, VRR, ALLM, dan eARC yang memenuhi spesifikasi HDMI 2.1 yang akan diperlukan untuk memainkan permainan generasi terkini.

Seperti sebelumnya, LG OLED TV masih menawarkan reka bentuk yang anggun. Bekerjasama dengan pereka dan rumah reka bentuk yang terkenal di dunia, vendor Korea Selatan ini memperkenalkan Galeri Stand untuk menjadikan televisyen elegan ketika dilekatkan di dinding.


LG OLED Evo hadir dalam saiz 55 inci dan 65 inci. 

Previous Post Next Post

Contact Form