Samsung menghadirkan Galaxy A32 5G


 Samsung mempersembahkan Galaxy A32 5G di Pasaran. Telefon bimbit ini menyokong rangkaian 5G yang menawarkan sambungan pantas.

Dari segi penampilan tidak ada perbezaan antara Galaxy A32 yang dipersembahkan oleh Samsung beberapa bulan yang lalu. Namun, Galaxy A32 5G hanya mempunyai dua varian warna, iaitu Awesome Black dan Awesome White.


Perbezaan lain ialah dimensi Galaxy A32 5G sedikit lebih besar, iaitu 164.2 x 76.1 x 9.1 mm dan berat 205 gram. Ini kerana peregangan layar adalah 6.5 inci, sedikit perbezaan dari Galaxy A32 yang mempunyai layar 6.4 inci.


Daripada menggunakan AMOLED seperti Galaxy A32, Samsung menggunakan skrin TFT pada telefon bimbit 5G ini. Resolusi telefon ini adalah HD + dan menggunakan takuk Infinitity V yang menempatkan kamera 13 MP.




Di bahagian belakang terdapat empat kamera tertanam. Komposisi ini terdiri daripada kamera utama 48 MP bersama dengan lensa ultrawide 8 MP, makro 5 MP dan kedalaman 2 MP.


Di sektor dapur pacu, telefon bimbit terbaru Samsung dikuasakan oleh pemproses MediaTek Dimensity 720 yang digabungkan dengan 8GB RAM. Samsung mendakwa prestasi telefon bimbit ini pantas, disokong oleh fitur Game Booster untuk memaksimumkan pengalaman bermain pelbagai permainan dengan lebih lancar.


Samsung Galaxy A32 5G Foto Samsung Galaxy A32 5G: Dok Samsung

Ruang simpanan dalaman yang ditawarkan oleh telefon bimbit ini mempunyai kapasiti 128 GB. Sekiranya tidak, Samsung menyediakan slot microSD yang menyokong sehingga 1 TB.


Samsung juga menyertakan bateri berkapasiti jumbo, iaitu 5.000 mAh. Untuk dapat dicas sepenuhnya dalam masa yang pantas, sokongan pengecasan pantas 15W disediakan.


Telefon bimbit juga diberikan fitur cap jari yang disatukan dengan butang kuasa. Selain 5G, telefon ini menyokong 4G, WiFi dan Bluetooth 5.0.



Previous Post Next Post

Contact Form