Sony telah menyiapkan versi baru PS5

 


PlayStation 5 atau PS5 sangat terkenal dengan pemain sehingga stoknya habis terjual di banyak negara. Walaupun hanya dipasarkan pada akhir tahun lalu, Sony dilaporkan sudah menyiapkan versi baru PS5.

Menurut laporan media di Taiwan, DigiTimes, pembekal komponen PS5 termasuk syarikat semikonduktor TSMC telah merancang untuk menghasilkan reka bentuk baru untuk PS5. Kebocoran, pelepasan versi PS5 baru adalah antara suku kedua atau suku ketiga 2022.


Masih lama, tetapi persiapan sudah dibuat mulai sekarang. Versi PS5 baru dilaporkan lebih hebat berkat cip baru dari AMD.


Ada kemungkinan versi baru PS5 hanya akan menyegarkan komponen dalaman sehingga tidak ada perubahan reka bentuk luaran yang ketara.


Salah satu faktor yang mendorong Sony membuat versi baru adalah kekurangan PS5 stok. Dengan perubahan reka bentuk dalaman atau mencari pembekal komponen alternatif, diharapkan bekalan PS5 akan lebih lancar kelak.


"Kita mungkin dapat mencari sumber kedua untuk semikonduktor atau dengan mengubah reka bentuk, (untuk) mengatasi kekurangan semikonduktor," kata Ketua Pegawai Kewangan Sony, Hiroki Totoki baru-baru ini.


Sebaliknya, Jim Ryan, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Sony Interactive Entertainment, baru-baru ini juga menekankan bahawa syarikatnya terus bekerja keras untuk menyelesaikan masalah pengeluaran PS5 yang berkaitan dengan kekurangan komponen semasa wabak Corona.


"Permintaan untuk PS5 lebih besar dari yang kami harapkan. Itulah sebabnya, bersama dengan masalah rantaian bekalan, mengakibatkan stok lebih rendah daripada yang kami jangkakan," katanya.


Pada separuh kedua tahun 2021, dia berjanji stok PS5 akan meningkat secara mendadak. Namun, masih memerlukan masa dan bukan ramalan mutlak, jadi peminat mesti bersabar.

Previous Post Next Post

Contact Form