Sensor Cap Jari Di Bawah Skrin Mungkin Berada Di iPhone 14

 


iPhone edisi 2022, namanya iPhone 14, sekali lagi akan mempunyai ciri Touch ID. Tetapi ciri ini akan tersembunyi di bawah skrin, sama seperti sensor cap jari yang banyak digunakan hari ini.

Ini adalah kebocoran terbaru dari penganalisis Apple terkenal Ming-Chi Kuo. Dalam catatan terbarunya kepada para pelabur, Kuo memberikan ramalannya untuk garis iPhone 14, termasuk saiz, ciri dan harga skrin.

Dalam catatannya, Kuo mengatakan iPhone 14 akan tersedia dalam empat model yang terdiri daripada dua model kelas bawah berukuran 6.1 inci dan 6.7 inci, dan dua model kelas atas berukuran 6.1 inci dan 6.7 inci.



Kuo berkata, model iPhone mewah dengan ukuran layar 6.7 inci akan menjadi telefon skrin terbesar dengan harga termurah, iaitu di bawah USD 900. Sebagai perbandingan, iPhone terbesar sekarang adalah iPhone 12 Pro Max yang bermula pada USD 1,099.


Untuk mengurangkan harganya, varian iPhone 14 mewah ini kemungkinan akan kehilangan beberapa ciri seperti sensor cap jari di bawah paparan, seperti yang dikutip dari MacRumors, Khamis (24/6/2021).


Kebocoran terbaru dari Kuo ini juga mengesahkan bahawa Apple tidak akan melepaskan mini iPhone pada tahun 2022. Kuo sebelum ini mengatakan bahawa iPhone 13 mini yang dilancarkan tahun ini akan menjadi telefon terakhir Apple yang menggunakan skrin mini 5.4 inci.



Kuo juga mendedahkan peningkatan ciri kamera pada iPhone 14. Kedua-dua model iPhone mewah berukuran 6.1 inci dan 6.7 inci kemudian akan mempunyai kamera ultra lebar yang telah ditingkatkan menjadi 48 MP.


Dalam catatan yang sama, Kuo sekali lagi mengatakan bahawa Apple masih merancang untuk melancarkan iPhone SE baru. IPhone SE generasi baru ini masih akan mempunyai reka bentuk yang sama dengan iPhone SE 2020.


Kuo berkata iPhone SE 2022 akan menyokong rangkaian 5G dan akan menjadi iPhone 5G termurah di pasaran. Kini iPhone termurah yang menyokong 5G adalah iPhone 12 mini yang dijual pada harga USD 699, jadi kemungkinan iPhone SE 2022 akan lebih murah.

Previous Post Next Post

Contact Form