Zoom Boss Bercakap Tentang Kerja Dari Rumah Selepas Corona


 Pada masa ini, beberapa negara, terutama negara maju yang telah menyuntik banyak vaksin untuk penduduknya, mulai melonggarkan protokol kesihatan, termasuk mengurangi Work From Home (WFH). Sekarang, jika pandemi Corona benar-benar berakhir, apa yang akan terjadi pada Zoom, yang mana banyak orang bergantung kepada WFH?

Nasib baik setakat ini, perkhidmatan Zoom masih mampu terbang dari segi pendapatan dan jumlah pengguna. Bos dan pengasas Zoom, Eric Yuan, juga percaya bahawa syarikatnya akan dapat mengekalkan momentum walaupun pertemuan maya dikurangkan.


Dia percaya bahawa Zoom akan terus memainkan peranan penting kerana sejak kebelakangan ini, semakin banyak pejabat menerapkan fleksibiliti pada waktu bekerja sehingga pekerja tetap akan tetap WFH walaupun wabak Corona suatu hari nanti dapat dikendalikan.



"Zoom ada di sini untuk membantu pengguna bekerja di masa depan dengan kadar mereka sendiri. Banyak syarikat merancang semula tempat kerja mereka untuk meningkatkan pengalaman kerja hibrid," kata Eric.




"Pekerjaan bukan lagi masalah. Kami merasa bertenaga untuk membantu memimpin evolusi kerja hibrid yang memungkinkan fleksibiliti, produktiviti dan kebahagiaan yang lebih baik secara fizikal dan juga."


Dalam laporan kewangan terbarunya, Zoom mengatakan bahawa keuntungan mereka pada suku pertama tahun 2021 mencapai USD 227 juta, meningkat sebanyak USD 27 juta berbanding dengan tempoh yang sama tahun sebelumnya. Sementara angka pendapatan menembus USD 956 juta.


Jumlah pengguna berbayar telah meningkat. Pada suku pertama 2021, syarikat dengan sekurang-kurangnya 10 pekerja yang membayar perkhidmatan Zoom berjumlah 497,000 perniagaan, meningkat 87% berbanding tahun 2020.

Previous Post Next Post

Contact Form