Jangan berharap Permainan PS1, PS2 dan PS3 boleh dimainkan di PS5

 


Sony mendedahkan bahawa permainan PlayStation dari siri sebelumnya yang dapat beroperasi di PS5 hanyalah PS4. Mereka mahu generasi baru ini dapat bermain beribu-ribu permainan PS4 pada percutian ini.

Pembangunan perisian, OS dan SoC PS5 dibina dari bawah atau dari siri sebelumnya dengan mempertimbangkan keserasian PS4. Ini tidak termasuk permainan PS1, PS2 dan PS3.


Dalam wawancara baru-baru ini dengan Gamespark, wakil Sony Mark Cerny mengatakan sokongan permainan PS4 kini menjadi fokus utama.


"Kami fokus untuk mengerjakan PS4, sehingga pengguna dapat beralih ke konsol baru (PS5) dengan permainan yang sudah mereka miliki di perpustakaan PS4. Kami tidak dapat menjawab apa-apa mengenai PS1, PS2 dan PS3," katanya).


Dia juga mengatakan bahawa mereka ingin memberi tumpuan kepada 100 permainan teratas PS4 berdasarkan permainan yang paling lama dikendalikan oleh peminat.


"Untuk menikmati permainan hebat dari PS4 di PS5, kami telah bekerja keras untuk mengembangkan fungsi yang serasi dengan PS5," kata Cerny.


"Lebih dari 4,000 permainan tersedia untuk PS4, dan kami yakin anda juga dapat menikmatinya di PS5," tambahnya.


Masuk akal apabila tumpuan mereka adalah pada permainan PS4 dari sudut pandang perniagaan. Konsol ini sendiri telah menjual lebih dari 1 bilion permainan pada 110 juta sistem. Jadi ini adalah langkah yang sangat penting untuk mencari jalan untuk meneruskannya ke PS5.


Sementara itu, jika membawa kepada permainan PS1, PS2 dan PS3, Sony tidak akan mendapat banyak keuntungan. Ini kerana permainan dari konsol ini tidak lagi dihasilkan dan hanya peruncit terpakai yang menjualnya, yang mana Sony tidak mendapat keuntungan dari penjualan apa pun.

Jangan berharap Permainan PS1, PS2 dan PS3 boleh dimainkan di PS5 Jangan berharap Permainan PS1, PS2 dan PS3 boleh dimainkan di PS5 Reviewed by thecekodok on 1:44:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.