6 Cadangan untuk Smartband Murah untuk Membantu Mengukur Ketepuan Oksigen Darah

 


Selain mengukur suhu badan, pemantauan tahap oksigen darah sering dilakukan semasa pandemik COVID-19. Untuk membantu anda memeriksa ketepuan oksigen darah anda, anda boleh menggunakan 5 smartband murah berikut?

Huawei Band 6

Huawei Band 6 membawa skrin yang lebih besar daripada pendahulunya. Gelang pintar ini memiliki peregangan 1,47 inci, sementara Huawei Band 4 memiliki layar 0,96 inci.



Panel itu sendiri menggunakan OLED dengan resolusi 368 x 194 piksel. Huawei menyediakan banyak wajah jam sehingga boleh ditukar setiap hari.


Huawei juga menyediakan teknologi TruSeen 4.0 untuk pemantauan denyut jantung 24/7 dan akan memberi tahu anda sekiranya berlaku kelainan. Ciri lain yang tersedia termasuk TruSleep 2.0 untuk pengesanan tidur dan SpO2 untuk mengesan tahap oksigen darah, Trurelax untuk pemantauan tekanan dan pengesanan kitaran haid.


Gelang pintar Huawei hadir dalam warna Amber Sunrise, Forest Green, Sakura Pink dan Graphite Black. 



Mi Band 6

Mi Band 6 menggunakan paparan AMOLED 1.56 inci. Xiaomi mendakwa skrinnya 50% lebih besar daripada Mi Band 5.


Selain layar, peningkatan terbesar yang dibawa oleh Mi Band 6 adalah sensor SpO2. Sensor ini membantu memantau oksigen dalam darah semasa melakukan aktiviti. Bukan itu sahaja, ciri ini juga dapat memantau kualiti nafas semasa tidur.


Gelang pintar ini juga dilengkapi monitor kadar denyut jantung PPG yang aktif 24/7. Terdapat juga fitur untuk memantau kualiti tidur, memantau tekanan, latihan pernafasan, dan memantau kesihatan wanita.




Oppo Band

Oppo Band menampilkan paparan AMOLED 1,1 inci dengan gamut warna 100% DCI-P3 dan dapat memaparkan hingga 50 aksara. Untuk menjadikan skrin lebih menarik, Oppo menyertakan 40 pilihan wajah jam tangan.


Ciri kesihatan utama Oppo Band adalah sensor SpO2 yang dapat mengukur kadar oksigen dalam darah sepanjang hari, walaupun pengguna sedang tidur. Sekiranya dipakai ketika tidur, ciri ini dapat membantu pengguna memantau kebiasaan tidur mereka.


Selain itu terdapat monitor denyut jantung yang menggunakan sensor optik. Monitor ini juga akan aktif sepanjang hari dan dapat memberikan peringatan dalam bentuk getaran jika terdapat kelainan yang dikesan.




Honor Band 6


Honor Band 6 mempunyai paparan AMOLED 1,47 inci dengan resolusi 194 x 368 piksel. Hayat bateri didakwa dapat menemani aktiviti pengguna selama 14 hari.


Honor memasang ciri TruSleep 2.0 dan Truerelax, yang dapat memantau kualiti tidur dan rehat pengguna. Selain itu ada sensor detak jantung, kadar oksigen darah, dan sejumlah fitur kesihatan lainnya.




Amazfit Band 5

Amazfit Band 5 hadir dengan skrin warna AMOLED 1,1 inci dengan resolusi 126 × 294 piksel. Lebih daripada 45 muka jam disediakan.


Gelang pintar ini dapat digunakan untuk memantau degupan jantung, tidur, kesihatan haid, tekanan dan mengukur ketepuan oksigen darah anda dengan sensor SpO2.


Jalur pintar ini dilengkapi dengan bateri 125mAh yang dapat menyokong penggunaan sehingga 15 hari.



Previous Post Next Post

Contact Form