Di Geekbench, Galaxy Z Fold 3 Membawa Spesifikasi Hebat

 


Selepas kemunculannya di dunia maya, Samsung Galaxy Z Fold 3 ditemui muncul di laman Geekbench. Hasilnya, spesifikasi telefon layar lipat ini telah dinyatakan.

Galaxy Z Fold 3, yang baru saja diuji kinerjanya, kemungkinan merupakan varian yang akan dijual di Amerika Syarikat. Kerana prosesor yang digunakan dibuat oleh Qualcomm.


Samsung memanfaatkan telefon layar lipat terbarunya dengan chipset Snapdragon 888. Di dalamnya terdapat 12 GB RAM.


Gabungan ini memberikan skor penanda aras yang tinggi. Dalam ujian teras tunggal, Galaxy Z Fold 3 menjaringkan 1134.


Manakala ujian multi-teras mendapat skor 3350. Kedua-dua nilai tersebut jauh melebihi pendahulunya.



Ketika kami  melakukan ujian Geekbench pada Galaxy Z Fold 2, skor single-core mendapat 777. Sementara skor multi-core menjaringkan 2895.


Sayangnya data dari Geekbench tidak mendedahkan spesifikasi lain dari Galaxy Z Fold 3. Walaupun begitu, sejumlah perakuan yang dilakukan oleh telefon layar lipat ini memberikan sedikit maklumat.


Dalam pengujian FCC baru-baru ini, terungkap bahawa telefon ini akan menyokong S Pen dan mempunyai cip NFC di dalamnya. Di samping itu, bateri mempunyai kapasiti 4,275 mAh dengan pengisian pantas 25W.


Kebocoran lain mendedahkan bahawa Galaxy Z Fold 3 masih membawa skrin depan Full HD + Super AMOLED 6.23 inci. Sementara di dalamnya mempunyai skrin AMOLED kaca ultra tipis 7.55 inci. Kedua-duanya menyokong kadar penyegaran 120Hz dan HDR10 +.


Melangkah ke kamera, Galaxy Z Fold 3 menggunakan semula rangkaian kamera tiga kali ganda dari Galaxy Z Fold 2. Kamera utama 12MP akan dipasangkan dengan lensa telefoto 12MP dan lensa sudut ultra lebar 12MP.


Walau bagaimanapun, kali ini ketiga lensa akan menyokong PDAF. Beralih ke kamera selfie, Galaxy Z Fold 3 akan menggunakan modul 10MP pada skrin yang lebih kecil dan kamera 16MP di bawah layar utama.


Samsung belum menyatakan kapan Galaxy Z Fold 3 akan diumumkan. Terdapat ramalan untuk bulan Julai ini, jika ditangguhkan kemungkinan besar adalah bulan Ogos.

Previous Post Next Post

Contact Form