Perolehan Playdemic sebanyak USD 1,4 miliar EA Berfokus pada Game Mobile


 Electronic Arts (EA) dilaporkan baru saja memperoleh pembangun permainan mudah alih, iaitu Playdemic. Nilai yang ditawarkan bukanlah lelucon, mencapai USD 1,4 miliar .

Nampaknya kesungguhan EA untuk fokus pada ekosistem permainan mudah alih mula muncul. Sebelumnya, bahkan penerbit permainan terkenal ini, telah membawa Glu Mobile ke keluarga besar mereka dengan harga USD 2,4 miliar.


Jika dilihat dari tindakan Playdemic dalam membuat permainan mudah alih, hanya ada satu perkara yang mereka kembangkan, yaitu Golf Clash. Walau bagaimanapun, permainan ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 10 juta pemain dan mendapat penilaian yang cukup baik, iaitu 4.3 / 5 daripada 1 juta ulasan.



EA merancang untuk menggunakan Playdemic untuk membantu membina permainan mudah alih pada masa akan datang. Kemudian gunakan mekanik permainan dari Golf Clash ke francais lain.


Oleh kerana peluang untuk EA menggabungkan beberapa siri lain, ini adalah gabungan yang baik dengan permainan golf mudah alih yang lain. Ia berbeza ketika berbicara mengenai pembangun permainan, Glu Mobile.


Mereka mempunyai lebih banyak aset permainan untuk peranti mudah alih. Sebut saja bermula dari Disney Sorcerer's Arena, Dinner Dash Adventures, Cooking Dash, MLB Tap Sports Baseball 2021, Restaurant Dash, Contract Killer: Sniper, Blood & Glory, Eternity Warriors 4 dan banyak lagi.


Permainan yang disajikan juga tidak bergurau. Mempersembahkan permainan yang ceria tetapi tetap menyeronokkan, seperti Dinner Dash dan tegang seperti Eternity warriors 4.


Nampaknya keseriusan EA dalam permainan mudah alih didorong oleh pesaing mereka, Activision, yang pertama kali memperoleh King pada tahun 2015. Nilai yang ditawarkan sangat besar, mencapai USD 5,9 miliar . Pendapatan yang dihasilkan dari bahagian ini juga diramalkan lebih banyak daripada Blizzard.

Previous Post Next Post

Contact Form