Xiaomi Melancarkan Payung Canggih dan Futuristik


 Xiaomi Youpin, anak syarikat Xiaomi yang menjual barangan pengguna, telah melancarkan payung. Peranti ini dilengkapi dengan reka bentuk futuristik berteknologi tinggi.


Payung mudah alih yang diberi nama UREVO ini dilengkapi dengan ciri-ciri seperti lampu LED, mekanisme lipatan terbalik dan masa buka hanya satu saat.



Payung ini berharga USD 11 . Ia mempunyai lampu LED yang terdiri dari 3 manik dengan kecerahan tinggi dan jarak pencahayaan hingga 10 meter.


Payung ini juga mempunyai lampu yang diletakkan di hujung pemegang payung dan boleh menyala secara automatik dengan memutarnya. Lampu boleh disesuaikan untuk menerangi jalan bagi pengguna pada waktu malam. Di samping itu, lampu ini juga untuk mengelakkan pengguna tersandung dari tangga, genangan air hingga terdapat lubang-lubang.


Lampu ini juga dapat membuat pengguna dapat melihat kenderaan pada waktu malam walaupun badannya ditutupi oleh payung.


Lampu untuk menerangi jalan Lampu di hujung pemegang payung untuk menerangi jalan Foto: Gizmochina

Payung UREVO ini mempunyai ciri pembukaan dan penutupan automatik dengan hanya satu butang, dengan cara ini pengguna dapat menekan butang yang sama untuk membuka atau menutup payung secara automatik, sehingga mudah dikendalikan dengan satu tangan.


Bahagian dalam pemegang payung juga dirancang dengan mekanisme tebukan tahan letupan, yang secara automatik dapat mengunci kedudukan. Ini dapat melindungi kedua-dua tangan dari terjepit dan memudahkan ketika payung akan ditutup.


Satu lagi elemen reka bentuk payung yang mengagumkan ini adalah permukaan terbalik. Permukaan luar akan dilipat ke dalam, sementara permukaan tulang payung akan menghadap ke luar.


Ini mengelakkan percikan air hujan yang tersisa di permukaan payung semasa menutupnya. Oleh itu payung tidak akan basah ketika dimasukkan ke dalam kereta.


Foto Urevo Urevo: Gizmochina

Payung ini menggunakan bahan kain berketumpatan tinggi 210T dan lapisan hidrofobik di bahagian luar. Oleh itu, air hujan yang jatuh di permukaan payung secara langsung dapat membentuk titisan air dan jatuh ke tanah.


Kain ini juga dilapisi anti-UV dengan faktor perlindungan sinar matahari hingga UPF50 +, dengan berkesan menyekat 99% sinar ultraviolet. Terdapat juga lapisan dalaman lapisan vinil yang juga dapat menyekat cahaya dan panas, sehingga tubuh tetap sejuk dalam cuaca panas.


Rangka payung diperbuat daripada kaca gentian untuk menjadikannya kukuh dan kuat, dan tidak mudah berubah bentuk. Dengan lapan tulang rusuk payung gentian kaca membentuk kerangka payung.


Arka melengkung memberikan sokongan mekanikal untuk menahan angin dan dapat dengan mudah mengatasi angin kencang dan hujan lebat .

Previous Post Next Post

Contact Form