Amazon Melancarkan Dispenser Sabun Pintar


 Tidak lama dahulu Amazon melancarkan dispenser sabun pintar yang akan membantu pengguna untuk dapat mencuci tangan dengan betul.

Dispenser ini mempunyai lampu di bahagian atas dan terdapat fungsi undur 20 saat. 20 saat ini adalah cadangan dari CDC untuk mencuci tangan semasa wabak ini.


Oleh itu, setelah pengguna mencuci tangannya, masa akan menghitungnya dan akan mengetahui sama ada dia telah mencuci tangannya dengan betul atau tidak.



CDC mengesyorkan sabun dan air kerana prosesnya lebih baik untuk membunuh jenis kuman tertentu, termasuk virus COVID-19. Mencuci tangan minimum ialah 20 saat.


Dispenser ini juga berfungsi dengan peranti Amazon Echo di mana pengguna dapat menetapkan pembesar suara Echo untuk memainkan muzik, memberikan maklumat cuaca dan perkara lain setiap kali pengguna mencuci tangan.


   

Amazon mengatakan dispenser sabun pintar mempunyai jangka hayat bateri 3 bulan, selepas itu ia boleh dicas semula melalui port microUSB di bahagian belakang.


Selain Amazon, banyak syarikat teknologi lain juga menawarkan cara bagi orang untuk mencuci tangan untuk masa minimum yang disyorkan oleh CDC.


Apple Watch, misalnya, dapat mengesan kapan pengguna mencuci tangan dan secara automatik akan memulakan pemasa undur.

Previous Post Next Post

Contact Form