Black Shark 4 secara resmi dijual di pasaran, berikut adalah spesifikasi


 Black Shark 4 diumumkan buat pertama kalinya pada bulan Mac lalu, dan kini telefon permainan ini tersedia di beberapa negara. Berikut adalah spesifikasi  di pasaran.

Pengganti Black Shark 3 membawa sejumlah peningkatan spesifikasi. Skrin kini dilengkapi dengan kadar penyegaran yang lebih tinggi.


Papan dapur juga diperbaiki. Walau bagaimanapun, kenaikan itu dibeli dengan harga yang cukup menarik.



Spesifikasi Hiu Hitam 4

The Black Shark 4 membawa skrin E4 AMOLED dari Samsung berukuran 6.67 inci. Skrin mempunyai resolusi Full HD +, menyokong HDR10 + dengan tahap kecerahan 1.300 nits.


Kadar penyegaran telefon ini ialah 144 Hz. Sementara kadar pensampelan sentuhan mencapai 720 Hz dan kelewatan masa tindak balas sentuhan berbilang jari adalah 8.3ms.


Telefon ini dilengkapi dengan butang mekanikal khas untuk bermain permainan yang posisinya berada di hujung kanan badan. Sama seperti butang Air Trigger di ROG Phone, perbezaannya ialah butang pada Black Shark 4 dan 4 Pro dapat disembunyikan, dan mengenali tekanan lembut atau kuat.





Sekiranya anda ingin membuka butang, pemain hanya menekan dua suis yang kedudukannya juga berada di sebelah kanan. Di tengah dua suis ini terdapat butang kuasa yang disatukan dengan sensor cap jari. Sementara butang pelarasan kelantangan diletakkan di sebelah kiri.


Black Shark 4 dikuasakan oleh Snapdragon 870 digabungkan dengan 8GB LPDDR5 RAM dan 128GB UFS 3.1 ROM. Dilekatkan dalam sistem penyejukan cecair dua lapisan yang menjadikan telefon bimbit ini tetap sejuk semasa digunakan.


Dengan kapasiti bateri 4,500 mAh, Black Shark 4 hadir dengan pengecasan pantas 120W yang menjanjikan untuk mengecas hingga 100% dalam masa kurang dari 15 minit.


The Black Shark 4 mempunyai kamera utama 48MP ditambah dengan lensa ultra lebar 8 MP dan makro 5 MP. Sementara di bahagian depan terdapat kamera selfie 20MP.

Previous Post Next Post

Contact Form