InstaForex

Telegram Mengemas kini Ciri Panggilan Video, Menyokong sehingga 1000 Paparan


 Melalui blognya, Telegram mengumumkan sejumlah ciri baru dan peningkatan pada platform pesanannya. Dan kemas kini ini lebih menumpukan pada perkhidmatan videonya.

Setelah melancarkan sokongan panggilan video kumpulan bulan lalu, Telegram menambahkan sokongan baru di mana pengguna kini dapat membuat panggilan dengan 1,000 penonton.


Sokongan tersebut disebut panggilan video kumpulan 2.0 yang membolehkan panggilan video sehingga 30 pengguna menyiarkan video dari kamera atau skrin mereka. Panggilan video ini dapat ditonton sehingga 1000 orang yang menjadi ahli kumpulan.


Mesej video juga kini dilengkapi dengan resolusi yang lebih tinggi. Pengguna boleh mengetuknya untuk melihat klip yang lebih besar. Pengguna juga dapat merakam pesanan suara mereka sendiri, dan audio di latar belakang tidak akan berhenti.


"Anda sekarang dapat menyanyikan lagu-lagu kegemaran anda atau membalas tanpa menjeda podcast. Anda kini boleh memperbesar sambil merakam dengan kamera belakang telefon anda juga." Telegram berkata.


Selain itu, Telegram juga meningkatkan kemampuan kelajuan main balik video di mana pengguna dapat menonton video pada kelajuan 0.5X, 1.5X, atau 2.0X dan pada peranti Android ia juga akan menyokong kelajuan 0.2X.




Panggilan video Telegram 1-ke-1 sekarang membolehkan pengguna berkongsi skrin dengan audio dan ada selang hapus automatik baru untuk menghapus mesej setelah satu bulan. Pengguna juga kini dapat mengedit gambar dengan lebih terperinci sebelum menghantarnya ke rakan atau kumpulan.


Telegram juga menyediakan lebih banyak animasi pada layar kod laluan dan mesej yang ditambahkan ke sembang akan dianimasikan dengan cara baru di aplikasi Android.


Pilihan tetapan semula kata laluan baru yang telah ditambahkan ke tetapan aplikasi yang akan membantu pengguna memulihkan kata laluan dalam 7 hari jika mereka tidak mempunyai kata laluan pemulihan.


Terakhir, ada emoji animasi baru termasuk emoji tarian, penumbuk, patah hati, dan emoji wajah sedih. Aplikasi iOS juga mendapat integrasi dengan aplikasi kamera di iOS sehingga pengguna dapat beralih ke zoom atau kamera lebar ketika mengambil foto secara langsung di aplikasi Telegram.

Previous Post Next Post