Video TikTok Viral Tuntutan Untuk Mencari Pangkalan Alien Di Bawah Laut


 Seorang pengguna TikTok mendakwa telah menjumpai sebuah pangkalan makhluk asing di bawah laut. Videonya menjadi viral, begitu juga dengan video sebelumnya di mana dia mengaku telah menangkap penemuan makhluk misteri yang dicuci ke darat.

Dalam video terbaru yang dimuat naik beberapa hari yang lalu, pengguna TikTok Brian Daniel menunjukkan bagaimana dia menjumpai apa yang didakwanya sebagai pangkalan makhluk asing. Pertama sekali, dia menjelaskan kronologi video sebelumnya.


"Saya melihat makhluk asing terbaring di pantai dikelilingi oleh pegawai pemerintah," tulisnya, dengan pemandangan yang menunjukkan makhluk aneh dikelilingi oleh petugas, yang ditembaknya dari kejauhan.


Video yang ditayangkannya sebelum ini mengandungi adegan dan menjadi viral juga. Terdapat juga video yang mendakwa ada lelaki misteri yang mungkin menjadi agen pemerintah yang memerhatikannya. Dalam video terbaru, dia menyiasat dari mana asalnya makhluk asing itu.


"Saya memutuskan untuk menyiasat asal-usul makhluk asing dan saya melihat bahawa terdapat pangkalan alien di bawah laut. Lihatlah struktur bulat ini di dalam air. Jika dilihat dari darat, kita juga dapat melihat di atasnya seperti ada UFO," katanya 


Mereka. Adakah. Di mana sahaja ## alien ## ufo ## ufosighting ## aliensighting ## ufos ## aliens ## area51 ## googleearth ## govt ## menyeramkan ## menakutkan ## konspirasi ## ufoalien ## et







Urious Furious - Muzik Inti Hibrid + Suara

Dalam video TikTok yang telah ditonton sekitar 1.5 juta kali, nampaknya ada bangunan bulat di pesisir di sekitar Eropah. Brian juga mendakwa menemui struktur serupa di banyak tempat.


Catatan terbaru atau video sebelumnya juga mendapat banyak komen. Sudah tentu, banyak yang ragu-ragu kerana dianggap hanya spekulasi tanpa bukti yang mencukupi dan tuntutan sepihak, walaupun ada juga yang mempercayainya.


"Ah, itu hanyalah kapal di perairan. Sekiranya video ini nyata, ia akan dihapuskan," tulis beberapa netizen. "Ini hanya gunung berapi bawah laut," kata yang lain. "Hati-hati bro, anda akan menjadi buronan," kata komen seterusnya.


Akaun TikTok milik Brian sudah mempunyai 1.3 juta pengikut, mungkin terutamanya oleh ahli teori konspirasi. Dia memaparkan banyak video mengenai makhluk asing, termasuk beberapa rakaman yang diklaim sebagai bukti keberadaan makhluk luar angkasa ini. Sudah tentu, semua itu hanyalah tuntutan yang nampak sensasional, tetapi ia cukup menarik untuk ditonton.

Previous Post Next Post

Contact Form