Xiaomi pamerkan kamera di bawah skrin Mi Mix 4 menjelang pelancarannya

 


Dalam beberapa jam, Xiaomi dijadualkan untuk memperkenalkan Mi Mix 4, tetapi begitu pengeluar teknologi China itu kelihatan tidak sabar untuk memamerkan kemampuan telefon bimbit barunya. Sebuah video yang menunjukkan ciri-ciri baru Mi Mix 4 juga dikongsi, menunjukkan kamera selfie di bawah skrin.

Terdapat dua video yang telah diedarkan oleh Xiaomi, keduanya menunjukkan bahagian depan Mi Mix 4 yang menggunakan penyelesaian kamera bawah layar. Menariknya, kamera di bawah skrin benar-benar tidak dapat dilihat oleh mata.


Ini juga dapat dilihat bahawa skrin Mi Mix 4 menggunakan tepi melengkung berganda. Laporan mengatakan bahawa paparan menampilkan panel AMOLED 6,67 inci dengan resolusi 2340 × 1080, menyokong kadar penyegaran 120Hz.


Seperti Mi 11 Ultra, telefon bimbit ini menyokong Dolby Vision, HDR 10+, warna sebenar True Tone, dan banyak lagi. Tidak ketinggalan Xiaomi melindungi skrinnya dengan Corning Gorilla Glass Victus.


Di sektor fotografi, MIX 4 membawa kamera utama 108 MP dengan sensor Samsung HMX. Xiaomi menggabungkannya dengan kamera ultra lebar 13MP dan lensa telefoto periskop 8MP dengan keupayaan zoom optik 5X. Sementara kamera depannya sendiri adalah 20MP dengan piksel besar 1.6um empat-dalam-satu gabungan.


Mengenai dapur pacu akan sangat mampu. Kerana Mi Mix 4 dikuasakan oleh Snapdragon 888+ dengan peningkatan kemampuan AI sebanyak 23%. Ia mempunyai bateri 4.500 mAh dengan pengisian pantas 120W.


Mi Mix 4 akan mempunyai pembesar suara stereo dengan sentuhan Harman Kardon dan menyokong Hi Res Audio. Telefon ini akan mempunyai pilihan warna Shadow Green Grey, Ceramic White, dan Ceramic Black. Dimensinya 162.65 × 75.35 × 8.02mm dan berat 225g.

Previous Post Next Post

Contact Form