10 Permainan PC Terbaru dan Terbaik untuk Dimainkan pada Awal 2021, Jangan ketinggalan!


 Permainan PC terus berkembang seiring dengan perkembangan teknologi. Menjemput pemain untuk mengalami pengembaraan yang hebat dan mencabar. Berinteraksi dalam talian dengan pemain lain serta meneroka setiap destinasi dan misi anda sendiri.


Pada tahun 2021, terdapat sejumlah PC Gaming yang siap membawa pemain ke dunia yang penuh dengan khayalan dan sebelumnya tidak dapat dibayangkan. Memandangkan jumlah permainan baru dan mustahil untuk memainkan semuanya. Berikut adalah beberapa cadangan untuk PC Gaming terbaru pada tahun 2021 yang boleh anda mainkan.


1. Valheim


Valheim adalah permainan survival Norse baru yang dikeluarkan di Steam Early Access. Permainan dengan cepat mengambil alih Steam dengan jumlah pemain tertinggi mencapai 360,000 pada hujung minggu. Walaupun permainan survival lain biasanya menumpukan pada mencipta pengalaman terpencil atau persekitaran berbilang pemain yang sangat kompetitif, Valheim menetapkan pandangannya mengenai peluang kerjasama yang diberikan oleh genre.


Valheim menyeronokkan untuk bermain, penuh dengan kehidupan dan penjara bawah tanah untuk diterokai. Semua dipaparkan dengan tekstur vintaj yang menawan, digabungkan dengan kesan pencahayaan moden yang indah.


2. Medium


Medium adalah permainan genre seram psikologi yang dimainkan dalam orang ketiga, Marianne. Dia adalah medium yang boleh menempuh alam rohani. Mampu menghuni kedua-dua dunia ini membantu menyelesaikan teka-teki. Keupayaan juga dapat digunakan untuk melawan kekuatan musuh dan mengisi ulang dengan berinteraksi dengan titik tenaga yang disebut sumur semangat.


3. Hitman 3

Selepas 4 tahun selepas siri trilogi World of Assassination yang pertama kali dilancarkan pada tahun 2016, pemain akan kembali bermain Ejen 47 di Hitman 3. Dalam permainan baru ini, pemain akan mengunjungi enam lokasi baru dari Dubai, England, China ke Berlin. Menariknya, pemain yang sudah mempunyai dua permainan Hitman sebelumnya dapat mengimport peta, level dan simpan sebelumnya ke Hitman 3.


4. Assassin's Creed Valhalla


Terima kasih kepada permainan Assassin's Creed yang baru dari Ubisoft, kini anda dapat mewujudkan impian paling gemilang tentang kegemilangan viking, sambil belayar kapal keren anda dari Norway ke England dan mengamuk melalui pelbagai landskap Anglo-Saxon, mengembangkan penempatan anda, memburu Assassin's Creed Valhalla yang legendaris . Malah nikmati percintaan Valhalla's Assassin's Creed jika anda ingin mencari seseorang yang menjadikan rambut anda tegak.


5. Cyberpunk 2077

Salah satu permainan yang ditunggu-tunggu oleh pemain sejak sekian lama. Cyberpunk 2077 menceritakan kisah pengembaraan tentera upahan V di Night City. Cyberpunk 2077 menggambarkan masa depan 2077 di kota megalopolis, California, yang penuh dengan jenayah siber dan perkakasan. Dalam permainan, pemain dapat menyesuaikan peranti siber, kemahiran, gaya pergerakan watak, dan menjelajahi kota yang luas dan dunia di sekitarnya.


Untuk dapat menyelesaikan tugas di Cyberpunk 2077, pemain perlu mengemas kini senjata, mengasah kemahiran menggodam, dan menjalankan implan badan untuk menjadi tentera bayaran terbaik. Menariknya, ada Keanu Reeves yang merupakan salah satu watak dalam Cyberpunk 2077.


6. Immortals Fenyx Rising


Dibangunkan oleh Ubisoft Quebec, Immortals Fenyx Rising berkembang dari permainan terakhirnya, Assassin's Creed Odyssey. Namun, kali ini lebih cenderung kepada mitologi Yunani. Permainan ini membawa kisah pengembaraan Fenyx untuk menyelamatkan para dewa dari Typhon, Titan yang paling kuat yang pernah ada. Dia telah mengubah semua manusia menjadi batu, membuat para dewa hilang. Misi pemain adalah untuk menyatukan semula Olympus dan mengalahkan Typhon.


Immortals Fenyx Rising menggabungkan teka-teki berasaskan fizik, dunia yang luas, kuda yang mesti dijinakkan, dengan stamina yang habis ketika pemain berlari atau mendaki gunung.


7. Call Of Duty: Black Ops-Cold War


Permainan terbaru dalam siri Call of Duty tahunan membawa kita kembali ke awal 80-an semasa puncak Perang Dingin. Ini adalah sekuel langsung dari permainan Call of Duty Black Ops pertama. Misi Call Of Duty: Black Ops-Cold War mengikuti Russell Adler, seorang pegawai CIA yang mengejar perisik Soviet bernama Perseus. Ia akan membawa anda ke Turki, Cuba, dan bahkan di Ibu Pejabat KGB.


Cold War juga memungkinkan kembalinya permainan mod Zombie, ditambah banyak senjata Call of Duty Cold War baru untuk disempurnakan di Gunsmith sehingga anda dapat unggul dalam berbilang pemain.


8. Watch Dos Legion


Mengambil persekitaran London dalam masa terdekat dengan teknologi Watch Dogs Legion, ia menceritakan kisah dari sudut pandangan kumpulan penggodam DedSec yang berusaha merebut kebebasan mereka dan menggulingkan kekuatan Albion, sebuah kumpulan tentera yang menguasai London.


Dalam Watch Dogs Legion, anda mempunyai sudut pandang yang lebih baru, kerana lebih memusatkan perhatian pada satu kumpulan dan bukannya individu seperti pada dua permainan sebelumnya. Anda masih boleh mendapatkan pengalaman bermain yang kaya, terutamanya dengan memainkan peranan pelbagai Koperasi yang berbeza.


9. Ghostrunner


Ghostrunner menampilkan beberapa aksi parkour yang paling licin. Anda bermain sebagai ninja cyberpunk yang mahir, dia boleh berjalan di dinding, meluncur dan bergerak perlahan-lahan mengelakkan jalan melalui kota distopia yang dipenuhi dengan pelayan yang membawa senjata. Dengan pedang anda di tangan, anda dapat memotong penjenayah. Pertempuran sangat sukar berkat mekanisme pembunuhan sekali gus yang berlaku untuk anda dan musuh


10. Genshin Impact

Genshin Impact dilancarkan sebagai permainan percuma untuk semua platform. Permainan boleh memainkan permainan ini dari PC, telefon pintar, ke PlayStation dan konsol Nintendo Switch. Masing-masing dari mereka mempunyai kawalan yang unik dan permainan ini telah mendapat sokongan lintas platform sejak dilancarkan.


Genshin Impact menawarkan grafik keren untuk ukuran permainan percuma. Ketika memasuki dunia permainan yang disebut Teyvat, pemain akan menikmati pemandangan laut, tebing dan bukit serta padang rumput yang luas. Jalan ceritanya cukup panjang dan membuat pemain harus meneroka pelbagai tempat.


Bagi anda yang ingin bermain Genshin Impact pada platform PC Windows, ada baiknya anda memeriksa spesifikasi yang disyorkan di bawah.


OS: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit, atau Windows 10 64-bit

Pemproses: Intel Core i7 atau lebih tinggi.

RAM: 16 GB

VGA: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB ke atas

Versi DirectX: 11

HDD / SDD: Berikan sekurang-kurangnya 30GB ruang kosong

Spesifikasi Minimum PC Genshin Impact


Bagi mereka yang mempunyai PC atau komputer riba dengan spesifikasi sederhana, periksa sama ada perkakasan yang dipasang memenuhi kriteria di bawah.


OS: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit atau Windows 10 64-bit

Pemproses: Intel Core i5 lain yang setara

RAM: 8GB

VGA: NVIDIA GeForce GT 1030 di atas

Versi DirectX: 11

HDD / SDD: Berikan sekurang-kurangnya 30GB ruang kosong

Untuk dapat menikmati pengalaman permainan PC yang terbaik, anda benar-benar perlu meningkatkan spesifikasi komputer, salah satunya adalah dengan memilih GPU baru seperti Nvidia RTX 3080 dan barisan AMD's Navi. Sekiranya anda juga ingin bermain dari komputer riba, pastikan perkakasan dipasang mengikut kriteria permainan. Memandangkan kawalan PC yang berasal dari papan kekunci, sangat penting untuk memilih papan kekunci permainan khas yang berkualiti dan selesa digunakan.

Previous Post Next Post

Contact Form