5 Permainan First Person Shooter Legendaris, Harus dicuba

 


Semasa percutian panjang, ada baiknya bermain permainan sehingga anda berpuas hati. Terutama jika permainan menembak, aka penembak orang pertama (FPS). Ini adalah permainan FPS yang disyorkan yang patut anda cuba.

Beberapa permainan FPS ini adalah antara yang terbaik. Sebabnya adalah kerana kehadiran mereka memberi kesan tersendiri kepada para pemain. Sebilangannya berkembang pesat ketika kafe internet berada di puncak mereka, ada yang terkenal kerana pemandangan persaingan. Lima tajuk yang akan dibincangkan kali ini boleh menjadi rujukan senarai permainan FPS yang mesti dicuba sekali seumur hidup.


1. Point Blank

Bagi anda yang biasa menjejakkan kaki ke alam permainan melalui bermain di kafe internet, anda mesti memainkan permainan Point Blank ini buatan Zepetto. Point Blank menjadi permainan FPS kegemaran pada masa itu. Dengan ciri-ciri senjata dan permainan yang berbeza, anda akan merasakan kesan bahawa penembakan itu semakin mencabar.



2. Counter-Strike: Global Offensive


Permainan FPS lain yang pernah mempunyai peranan tersendiri di era kafe internet masih terus berkembang di dunia, iaitu Counter-Strike. Permainan yang dibuat oleh Valve ini berkembang pesat hingga akhirnya judul paling terkenal, Counter-Strike: Global Offensive, muncul pada 21 Ogos 2012.



3. Call of Duty

Walaupun games ini tidak berkembang pesat, anda juga diharuskan memainkan siri Call of Duty. Anda boleh menggunakan teknologi terkini semasa bermain permainan ini. Para pemain akan merasakan sensasi yang berbeza dalam setiap tajuk. Dari jalan cerita yang menarik, hingga pengembangan watak dalam setiap cerita, ia akan sangat mengagumkan para pemain.


Betapa hebatnya Capt.Price, sehingga dengan pahit melihat 'Soap' McTavish yang dikhianati pasti menjadi satu perkara yang melekat di kepala. Watak dalam setiap siri juga muncul dengan latar belakang yang sangat kuat. Oleh itu, tidak sedikit yang merasa ketika bermain permainan ini seolah-olah mereka memasuki sinematik.


4. Valorant

Salah satu permainan terbaru dari Riot Games segera 'meletup' ketika pertama kali dilancarkan. Banyak pasukan profesional secara langsung membentuk bahagian Valorant. Elemen persaingan tidak kalah dengan CS: GO, setiap Ejen di dalamnya mempunyai kemahiran yang menjadikan Valorant lebih menarik. Bagi mereka yang gemar mabar, anda mesti merasakan keseronokan dengan rakan bermain anda.


Semakin tinggi pangkat yang anda miliki, tahap kesukaran juga akan meningkat. Anda perlu menguasai Ejen yang anda pilih dalam setiap perlawanan. Selain itu, ketepatan menembak dan pemahaman peta, penguasaan kemahiran setiap ejen juga diperlukan kerana ia akan mempengaruhi permainan anda. Kini, RRQ Endeavour masih aktif dalam dunia Valorant yang kompetitif.



5. Left 4 Dead

Zombi adalah satu-satunya perkara yang perlu anda perhatikan dalam permainan ini. Nombor yang tidak terkira akan menghalang anda. Anda lihat, setiap jalan yang anda lalui mesti dipenuhi dengan mereka. Selain itu, ada juga zombie yang telah berkembang menjadi lebih kuat, seperti The Witcher dan manusia tiruan yang sukar dibunuh.


Rasa bermain Left 4 Dead  ketika bersendirian pada waktu malam. Sensasi dalam permainan akan dibawa ke dunia nyata. Suasana yang disajikan dalam permainan selalu membuat kita risau. Di tengah-tengah menahan rasa takut, anda juga harus mencari jalan menuju destinasi yang tentunya penuh dengan cabaran. Malangnya, bekalan senjata kita terhad sehingga kita harus melawannya tetapi menjimatkan peluru.


Permainan FPS yang mengandungi elemen kompetitif memang menyeronokkan. Tetapi, FPS dengan jalan cerita yang kuat dan permainan khas seperti Call of Duty juga mesti dicuba. Menyelesaikan cerita akan menjadi kebanggaan. Jadi, permainan FPS mana yang anda suka?