7 Jenis Pengguna Clubhouse, Siapa Anda?

 


Aplikasi Clubhouse kini sedang dibincangkan, terutamanya setelah Elon Musk bergabung dan menjemput pegawai negeri Rusia, Vladimir Putin. Kerana ia eksklusif, undangan hanya dapat diperoleh dari orang yang telah mengikuti aplikasi ini, masuk ke sini boleh menjadi kebanggaan dan kegembiraan.

Berikut adalah jenis pengguna Clubhouse. Mana yang sebenarnya, atau ada jenis yang 'betul-betul kawan saya, di sini' di bawah?


1. Mempamerkan pencapaian

Jenis pertama adalah pengguna Clubhouse yang suka berbangga. Ia tidak salah, tetapi terasa sangat membosankan jika anda hanya membincangkan pencapaian anda sendiri. Lebih-lebih lagi, ia selalu dihantar di setiap bilik.


Adalah baik untuk meletakkan senarai pencapaian anda di bahagian bio sahaja.


2. Pembina banyak bercakap

Terdapat mereka yang selalu menguasai perbualan di dalam bilik. Itu menjengkelkan kerana saya hanya mendengar satu orang bercakap dan terus menerus berbual.


3. FOMO

Kerana takut kehilangan perkara baru, alias Fear of Missing Out (FOMO), sebilangan orang segera menyerbu. Mereka yang biasa menggunakan Android, dengan tergesa-gesa membeli iPhone. Maklum, Clubhouse baru boleh digunakan pada iOS. Android mengikuti, ya.


4. Potong Ceramah!

Baru sahaja mahu bercakap, tiba-tiba memotong lagi. Mungkin kerana terlalu bersemangat untuk berkongsi, mereka lupa memberi ruang kepada orang lain untuk menyampaikan pemikiran mereka. Nah, cuba bercakap perlahan, jangan memotong orang.


5. Melayari Bilik

Mudah bosan atau kerana anda tidak faham apa yang dibincangkan di dalam bilik, akhirnya pengguna yang satu ini memutuskan untuk melayari untuk mencari bilik baru untuk dihentikan. Anda tergolong dalam kumpulan yang satu ini?


6. Perusahan Bijaksana

Orang hebat seperti Steve Jobs atau Jack Ma berjaya menyihir orang ketika mereka bercakap. Ini kerana mereka berkongsi maklumat dengan cara yang menarik dan bermakna. Kini, sebilangan orang terlalu berusaha untuk bersikap bijak. Walaupun sekali lagi ia tidak salah, bagaimanapun.


7. Pemeriksaan bio

Moderator biasanya memeriksa bio pengguna yang baru bergabung. Selain daripada moderator, ada juga pengguna yang mengintip bio pengguna lain secara santai sambil mendengar sembang.



Previous Post Next Post

Contact Form