Masih bingung mahu memilih Galaxy A02 atau M02?

 


Samsung baru-baru ini mengeluarkan dua telefon bimbit (HP) . Memperbaiki Galaxy A02 atau M02 ya?

Jom kita membandingkan kedua-dua telefon itu. Siapa tahu, siapa yang boleh menolong anda memilih mana yang akan dibawa pulang.


Galaxy A02 dan M02 seperti kacang pinang dibelah dua. Ia kelihatan sama, reka bentuk bahagian depan dan belakang.


Kedua-duanya mempunyai bahagian belakang plastik. Membawa corak garis pepenjuru yang tidak hanya membuat penampilan licin, tetapi bebas licin ketika memegangnya.


Sekiranya anda suka hitam dan kelabu, maka dapatkan Galaxy A02. Sekiranya anda mahukan biru atau merah, anda boleh memilih Galaxy M02.


Samsung telah melekatkan panel skrin PLS IPS pada Galaxy A02 dan M02. Ukurannya sama, resolusi 6.5 inci, HD + dengan nisbah 20: 9. Di bahagian atas terdapat takuk tetes air yang menempatkan kamera 5 MP.


Bukan hanya komposisi kamera selfie, Galaxy A02 dan M02 mempunyai spesifikasi kamera belakang yang sama. Samsung mempunyai kamera utama 13 MP di samping kamera makro 2 MP.


Kedua-dua Galaxy A02 dan M02 dikuasakan oleh chipset MediaTek MT6739W dan menjalankan One UI Core 2.5 berdasarkan Android 10.


Galaxy A02 mempunyai RAM 3 GB, sementara Galaxy M02 hanya mempunyai 2 GB. Untuk menjadikannya berbeza, memori dalaman adalah 32 GB dan jika tidak mencukupi, anda boleh menambahkan microSD hingga 1 TB.


Bateri kedua-duanya mempunyai kapasiti 5,000 mAh. Samsung memasang port microUSB oleh itu ia tidak menyokong pengecasan pantas.


Galaxy A02 dan M02 adalah pilihan telefon pintar bagi mereka yang memerlukan peranti kelas bawah untuk perkara-perkara penting, seperti layar besar, bateri besar dan memori.


Yang membezakan M02 adalah mereka yang sudah biasa praktikal dan suka berbelanja secara dalam talian. Oleh itu, M02 dikhaskan untuk e-commerce.


Sekarang untuk Galaxy A02, dari sisi pengguna untuk aktiviti harian yang dapat diandalkan untuk multitasking, jadi di sini kapasiti RAM 3GB yang lebih besar dapat membuat pengalaman multitasking lebih selesa.



Previous Post Next Post

Contact Form