Among Us Menyiapkan Kejutan Khas pada tahun 2021


2020 adalah tahun yang besar bagi Among Us. Untuk terus merosakkan pemainnya, permainan yang dibuat oleh Innersloth ini merancang kejutan besar pada tahun 2021.

Dalam temu ramah dengan GameSpot sebagai sebahagian daripada acara CES 2021, Pengarah Komuniti InnerSloth Victoria Tran menyatakan rasa terkejutnya bahawa populariti permainan indie ini tiba-tiba meletup pada tahun 2020.


Mengalahkan PUBG, Antara AS Menjadi Permainan Mudah Alih yang Paling Banyak Dimuat turun

Itu menakutkan, luar biasa dan luar biasa dan sebenarnya tidak ada kata-kata dalam bahasa Inggeris untuk membuat orang memahami betapa mengejutkan dan menakjubkannya," kata Tran.



Ketika ditanya mengenai kunci kejayaan Among Us, Tran mengatakan semuanya berpunca dari beberapa elemen. Salah satunya adalah permainan yang sangat sederhana.


Menurut Tran, pemain Among Us tidak perlu memikirkan strategi atau koordinasi yang rumit, mereka hanya perlu berkomunikasi dengan baik melalui sembang yang ada.


Tran juga mengatakan permainan pemotongan sosial ini sangat membantu kerana pemain kasual tidak perlu memiliki PC berkuasa tinggi atau konsol mahal untuk memainkannya dan menjadi sebahagian daripada komuniti.


"Banyak orang tidak mempunyai peralatan komputer yang besar atau PlayStation untuk memainkan banyak permainan yang dibincangkan. Dan kerana Among Us dan telefon bimbit dan PC dan ada permainan silang, saya rasa ini membantu semuanya bersatu, "jelas Tran.


Untuk 2021, Tran mengatakan Innersloth akan membawa ciri baru yang dapat membantu pemain tetap terhubung dan membina komuniti yang lebih besar sebagai rangkaian sosial. Di antara Kami sendiri akan menambah peta baru bernama Airship yang akan tersedia pada awal tahun ini.


Cita-cita lain di antara Kami adalah menjangkau lebih ramai pemain yang tidak selalu mengikuti perkembangan berita dan permainan setiap hari. Di samping itu, Tran mengatakan akan ada beberapa kejutan khas yang menanti pemain Among Us.