Biar Betul? Mesej yang anda 'hapus' di Instagram sebenarnya tidak dihapuskan


 Mesej yang anda hantar di Instagram sebenarnya belum dihapuskan. Dengan kata lain - ya, mesej itu masih ada di pangkalan data Instagram.


Sama seperti ciri 'hapus untuk semua orang' di WhatsApp, Instagram juga mempunyai ciri mesej 'unsend'. Tujuan kedua ciri tersebut adalah sama, iaitu untuk membolehkan pengguna menghapus mesej yang telah mereka kirimkan.


Kadang kala pengguna menghantar mesej secara tidak sengaja dan tidak mahu penerima membacanya, jadi ciri ini akan sangat membantu mewujudkan hasrat tersebut. Namun, baru-baru ini Instagram telah memberitahu pengguna bahawa mesej yang tidak dihantar sebenarnya tidak dihapus.


Beberapa pengguna Instagram telah melaporkan menerima pop-up yang berbunyi 'Mesej yang Tidak Dihapus dikeluarkan dari perbualan tetapi mereka masih boleh disertakan jika perbualan dilaporkan'. Itu bermaksud mesej yang anda hapus dalam perbualan akan wujud sekiranya perbualan tersebut dilaporkan.


Dalam pemberitahuan lain, Instagram menyatakan bahawa jika mesej yang tidak dikirim melanggar piawaian masyarakat, pesan itu masih dapat dimasukkan dalam laporan.



Instagram menyatakan bahawa gambar, video, gulungan, IGTV dan cerita akan dikeluarkan dari akaun ketika pengguna menekan butang hapus tetapi mereka akan dipindahkan ke folder 'Baru Dihapus' atau 'Baru Dihapus' yang telah dibuat .


"Foto, video, gulungan, video IGTV, dan cerita yang anda pilih untuk dihapus akan segera dihapus dari akaun anda dan dipindahkan ke folder Baru Dihapus. Cerita yang dihapus yang tidak ada dalam arkib akan kekal di dalam folder sehingga 24 jam. Semuanya yang lain akan dihapuskan secara automatik. 30 hari kemudian, "tulis blog.


Sebelum ini diketahui bahawa Instagram melancarkan ciri baru yang membolehkan pengguna memulihkan catatan yang dihapus. Instagram mengeluarkan bahagian 'yang baru dihapus' yang membolehkan pengguna menyemak catatan yang telah mereka hapus.


"Hari ini, kami melancarkan 'Baru Dihapus', sebuah fitur untuk membantu anda mengurus kandungan. Kami tahu ini adalah sesuatu yang diminta orang dan sekarang, untuk pertama kalinya, anda dapat menyemak dan memulihkan kandungan yang dihapus pada aplikasi Instagram. Kami juga menambah perlindungan. untuk membantu mengelakkan penggodam memasuki akaun anda dan menghapus catatan yang telah anda kongsi, "kata Instagram.

Previous Post Next Post

Contact Form