Bongkar kotak penjualan Xiaomi Redmi 9T

 


Redmi 9T akhirnya dilancarkan secara rasmi. Telefon pintar ini adalah produk terbaru Xiaomi untuk melengkapkan siri Redmi 9 yang diperkenalkan tahun lalu.


Jadi, apa yang dapat pengguna dapatkan untuk pembelian mereka? Lihat perbincangan ringkas ini.


Kotak penjualan telefon pintar ini sebenarnya tidak berbeza dengan produk Xiaomi yang lain. Dalam pakej penjualan, pengguna akan menemui kepala pengecas, kabel data, softcase, unit telefon pintar, manual, dan ejector SIM.


Badan belakang Redmi 9T dilengkapi dengan tekstur yang menjadikannya kurang licin, menjadikannya lebih stabil untuk dipegang. Di samping itu, reka bentuk seperti ini menjadikan cap jari cenderung tidak melekat.


Pengindeks cap jari berada di sebelah kanan badan dengan butang kuasa, dan di sebelah kanan juga terdapat butang kelantangan. Sementara bahagian atasnya disertakan dengan pemicu headpiece 3.5mm dan IR blaster.


Kamera belakang Redmi 9T disusun secara menegak dengan bingkai yang sedikit menonjol. Terdapat tulisan Redmi besar di bahagian belakang badan dan di antara dengan kedudukan kamera belakang.




Sesuai namanya, Redmi 9T adalah peranti peringkat awal yang melengkapkan baris Redmi 9 sebelumnya. Xiaomi melengkapkan telefon pintar ini dengan bateri besar dengan kapasiti 6,000mAh.


Telefon pintar ini dilengkapi dengan Snapdragon 662. Terdapat dua varian memori yang tersedia untuk telefon pintar ini, iaitu 4GB RAM / 64GB RAM dan 6GB / 128GB RAM


Redmi 9T mempunyai empat kamera belakang, masing-masing dengan resolusi 48MP (lensa utama), 8MP (lensa sudut ultra lebar), 2MP (sensor kedalaman), dan 2MP (lensa makro). Keperluan selfie diserahkan kepada kamera depan 8MP.


Peranti ini mempunyai layar berukuran 6,53 inci FHD Plus dengan pelbagai bentuk pendedahan titik penurunan. Ia hadir dalam tiga pilihan warna, iaitu abu-abu karbon, biru senja dan hijau laut.


Persembahkan tiga warna yang memberikan kesan pencahayaan seperti cahaya matahari yang menarik.


Untuk menyokong prestasi bateri, Xiaomi telah melengkapkan Redmi 9T dengan ciri pengecasan 18W yang baik. Tetapi dalam pakej penjualan, kepala pengecas yang disertakan menyokong caj 22.5W yang sepatutnya.


Redmi 9T menjalankan MIUI 12 berdasarkan Android 10. Menyokong aktiviti multimedia, peranti ini sudah mempunyai kemampuan penguatan ganda, pencetus fon kepala 3.5mm, dan sijil Audio Hi-Res.


Selain itu, telefon pintar ini juga cukup ringan, walaupun mempunyai bateri yang besar. Walaupun mempunyai bateri yang besar, kami membuatnya kurang tebal dan ringan dengan berat kurang dari 200 gram.

Previous Post Next Post

Contact Form