Clubhouse capai 10 Juta Muat turun

 


Hanya kurang dari seminggu setelah mencapai tahap muat turun 8 juta, Clubhouse dengan cepat meningkat dan kini telah mencapai tahap muat turun hingga 10 juta.

Angka ini tentu akan terus meningkat memandangkan popularitinya yang semakin meningkat. Menurut firma penyelidikan aplikasi mudah alih Sensor Tower, muat turun aplikasi Cubhouse meningkat pesat dalam sebulan terakhir. Pencapaian ini dicapai apabila Clubhouse hanya tersedia di iOS.


Sebelum ini, App Annie, firma penyelidikan aplikasi mudah alih lain, menyatakan bahawa pada 1 Februari Clubhouse mencatatkan lebih daripada 3.5 juta muat turun di seluruh dunia. Kemudian pada 16 Februari, kadar muat turun meningkat kepada 8.1 juta.



Seperti banyak perniagaan sosial lain di tengah wabah, Clubhouse mendapat manfaat dari keperluan untuk mengganti aktiviti yang hilang akibat situasi pandemik COVID-19.


Aplikasi sembang audio ini diharapkan akan segera mencapai Android. Petunjuk ini dapat dilihat dari usaha Clubhouse untuk mengaitkan pembangun perisian Android bernama Mopewa Ogundipe baru-baru ini.


Pembangunan Clubhouse untuk Android bermula setelah aplikasi tersebut mendapat dana dari kapitalis teroka Andreessen Horowitz pada bulan Januari. Pembiayaan yang diterima dianggarkan bernilai USD 100 juta dan menjadikan Clubhouse syarikat bernilai USD 1 bilion.


Apabila tiba di Android nanti, sudah pasti kadar muat turun akan meningkat lebih banyak kerana banyak pengguna Android tidak sabar untuk dapat menggunakan Clubhouse.

Previous Post Next Post

Contact Form