Drone dengan First Person View dari DJI Muncul di Video Unboxing

 


Drone terbaru dengan kemampuan First Person View (FPV) jenama DJI muncul dalam video unboxing. Namun, belum ada pengumuman dari syarikat berkenaan produk baru ini.


Terdapat khabar angin bahawa drone canggih ini akan dikeluarkan pada bulan Mac 2021. Namun, perkara yang perlu diperhatikan adalah soal ketersediaan.


Akun Dominion Drones sebentar berkongsi video yang membuka kotak berlabel "FPV Combo" dan menyebut beberapa kemas kini.


Klip itu menunjukkan kamera First Person View yang tinggi serta tambahan sensor menghadap ke depan dan ke bawah yang mungkin bertujuan untuk mengelakkan halangan.


Terdapat alat kawalan yang ditingkatkan, lebih seperti gamepad dengan genggaman terpahat, dan kacamata perlumbaan baru dilaporkan lebih ringan daripada pendahulunya yang dirilis pada tahun 2019. Drone FPV jelas ditujukan kepada penunggang selain peminat rakaman sinematik orang pertama.


Namun, Dominion tidak menerbangkan drone untuk menguji kelajuan maksimum yang dikhabarkan mencapai 93 Mph.


Sementara itu, DJI telah menyatakan bahawa mereka akan terus menjual drone tersebut walaupun ada larangan perdagangan di Amerika Syarikat, model FPV ini dapat mewakili ujian tuntutan tersebut.


Nampaknya ada sedikit penekanan dalam rancangan syarikat, sekurang-kurangnya untuk pembeli drone di AS.


Seperti diketahui, pada bulan Disember 2020, banyak syarikat teknologi dari China mempunyai aktiviti syarikat terhad di AS. Inilah yang menimbulkan ketegangan bagi ekosistem perdagangan drone di negara ini.

Previous Post Next Post

Contact Form