Galaxy Buds Pro sesuai untuk pengguna dengan mobiliti tinggi dan multitasking

 


Samsung menambah barisan produk True Wireless Stereo (TWS) pada pertengahan Januari dengan melepaskan Galaxy Buds Pro. Di samping itu, pihaknya juga telah membuat kemas kini tahap pertama untuk peranti baru ini.


Galaxy Buds Pro sesuai untuk pengguna dengan mobiliti tinggi dan pelbagai pekerjaan sekaligus.


Dia juga mengatakan ciri tambahan yang akan memudahkan pengguna.


Pertama, ciri autoswitch, iaitu pemindahan dari satu peranti ke peranti lain. Peranti terbaru ini diketahui dapat dihubungkan dengan lebih dari satu peranti dalam satu masa.


Jika diigunakan pada telefon pintar atau tablet sekunder, sementara seseorang memanggil telefon pintar utama, Galaxy Buds Pro secara automatik akan menyambung ke peranti utama lebih awal. Supaya pengguna tidak perlu bersusah payah melepaskannya terlebih dahulu.


Kemudian, ciri lain ialah sokongan Dolby Head Tracking, yang menghasilkan audio 360. Dengan sokongan ini, pengguna akan merasakan sensasi menonton di pawagam.


Selain itu, dengan tiga mikrofon yang dilengkapi dalam peranti ini, proses rakaman tidak memerlukan mikrofon tambahan.


Apabila anda membuat vlog, suara anda akan menjadi lebih jelas. Ia juga dapat diubah menjadi mikrofon, berikan saja pada subjek dalam video.


Salah satu kelemahan TWS adalah bahawa ia biasanya mempunyai kelewatan ketika digunakan. Namun, Leo mengatakan bahawa mod permainan yang ditunjukkan pada perantinya akan mengurangkan kesan kelewatan yang biasanya berlaku. Supaya suara yang dikeluarkan akan lebih optimum.


Selain itu, ada satu lagi fitur, yaitu Bixby Voice Wake-up, yang memudahkan pengguna tanpa perlu menyentuh Galaxy Buds Pro yang sedang digunakan. Pengguna hanya menyebut keperluan mereka.


Contohnya, dengan meminta ramalan cuaca atau meminta bermain muzik


Dia juga mengatakan bahawa earbud ini menyokong kempen yang mesra alam. Dalam proses pembuatan, Galaxy Buds Pro memasukkan 20 peratus daripada keseluruhan bahan pembuatan dari barang Samsung yang tidak digunakan.


Peranti terbaru ini mampu bertahan di dalam air sedalam 1 meter selama 30 minit. Ini dibuktikan dengan ujian IPX7 yang telah dijalankan oleh Samsung.


Mod pengecasan itu sendiri menyokong pengecasan pantas dengan pengecasan bateri selama 5 minit bersamaan dengan 1 jam kuasa. Dalam mod ANC, Galaxy Buds Pro boleh bertahan sehingga 18 jam dan dalam mod standard ia akan bertahan hingga 28 jam.


Earbud ini dapat digunakan berdampingan dengan jenama telefon pintar lain, asalkan mereka mempunyai aplikasi Galaxy Wearable. Namun, terdapat beberapa ciri yang hanya dapat dinikmati oleh pengguna Samsung.


Inilah yang kami sajikan, kesan eksklusif untuk pengguna Samsung.

Previous Post Next Post

Contact Form