Harga dan Spesifikasi Redmi 9T

 


Xiaomi akhirnya mengeluarkan Redmi 9T, telefon tahap kemasukan terbaru mereka. Berikut adalah harga dan spesifikasi untuk Redmi 9T.

Redmi 9T adalah telefon bimbit 6.53 inci dengan resolusi skrin FHD + yang dilengkapi dengan sistem Snapdragon 662 pada cip (SoC). Baterinya berkapasiti 6000 mAh dan dapat diisi semula dengan pengecas 18W.


Layar ini memiliki resolusi 2340 x 1080 piksel, dengan pukulan lubang untuk menyimpan kamera depan 8 megapiksel. Snapdragon 662 yang digunakan disertakan dengan RAM 6GB dengan storan 64GB atau 128GB, yang merupakan jenis UFS 2.2.


Penyimpanan cip untuk telefon tahap awal biasanya lebih perlahan, bahkan ada yang menggunakan eMMC. Itu sangat perlahan. Sementara itu, Redmi 9T menggunakan UFS 2.2 yang pantas.


Terdapat empat kamera belakang, yaitu kamera utama 48 megapiksel, kamera ultra lebar 8 megapiksel, kamera makro dan sensor kedalaman 2 megapiksel. Menurut Alvin, telefon masuk yang lain biasanya hanya mempunyai tiga kamera dan resolusi kamera utama lebih kecil, biasanya berpuluh-puluh megapiksel.


Akhirnya, kamera 48 megapiksel dapat menembusi telefon bimbit tahap awal.


Skrin Redmi 9T juga diapit oleh pembesar suara stereo untuk meningkatkan pengalaman pengguna ketika menggunakan Redmi 9T untuk menonton video atau mendengar muzik.


Xiaomi dapat meningkatkan kualiti hidup bagi banyak orang yang menggunakan telefon bimbit tahap kemasukan ini. Kerana mempunyai spesifikasi yang lebih tinggi daripada telefon bimbit di kelasnya, dan juga menawarkan sesuatu yang disebutnya harga yang jujur.


Redmi 9T mempunyai tiga pilihan warna, Carbon Grey, Ocean Green, dan Twilight Blue. Sementara itu, terdapat dua varian RAM / storan, yaitu 4GB / 64GB yang dijual pada harga RM599, dan 6GB / 128GB pada harga RM699. Kedua-duanya mula dijual pada 24 Februari.

Harga dan Spesifikasi Redmi 9T Harga dan Spesifikasi Redmi 9T Reviewed by thecekodok on 5:50:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.