Ini adalah Drama Korea Terbaik dengan Tema Fiksyen Sains, yang Dijamin Seronok


 Drama Korea terbaik bukan sahaja bertema romantis, tetapi ada juga fiksyen ilmiah yang menarik. Jalan cerita fiksyen ilmiah ini menggabungkan fantasi, imaginasi dan teknologi yang luar biasa.

Teknologi canggih diceritakan dalam beberapa drama Korea yang menceritakan kisah cinta manusia robot kepada perbezaan kehidupan di zaman kerajaan hingga zaman moden.


Adakah anda ingin tahu mengenai cadangan drama Korea? Mari lihat:

1. I'm Not a Robot

Drama Korea utama MBC dibintangi oleh Yoo Seung Ho dan Chae Soo Bin. Drama ini menceritakan kisah Kim Min Kyu yang dilakonkan oleh Yoo Seung Ho, seorang genius yang juga merupakan pemegang saham utama KM Financial, syarikat kewangan terbesar di Korea.


Min Kyu dikatakan mempunyai 'alahan' sesama manusia dan tidak pernah berpacaran dalam hidupnya. Keadaan ini berubah ketika dia bertemu dengan Jo Ji Ah, yang diperankan oleh Chae Soo Bin, seorang ahli perniagaan dan jurutera mekanikal yang bercita-cita tinggi yang menyamar sebagai robot bernama Aji-3, buatan Profesor Hong Baek Kyung yang dimainkan oleh Uhm Ki Joon.



2. Are You Human Too?

Dilancarkan pada tahun 2018, drama Korea terbaik berjudul Are You Human Too? dibintangi oleh Seo Kang Joon, Gong Seung Yeon dan Lee Joon Hyuk.


Watak utama berpusat pada robot humanoid bernama Nam Shin III yang mesti berpura-pura menjadi Nam Shin yang sebenarnya dalam keadaan koma. Nam Shin adalah pewaris Kumpulan PK dan kedudukannya boleh terancam apabila orang lain mengetahui keadaannya.


Cerita ini dikemas dengan kemas dan menarik. Terdapat banyak perkara yang berkaitan dengan sains yang menyeronokkan.


3. Memories of the Alhambra


Drama Korea ini mempunyai lokasi di Granada, Sepanyol. Kenangan Alhambra menceritakan kisah permainan Augmented Reality (AR) misteri yang membawa pemain ke dunia permainan yang nampaknya nyata.


Pemain juga dalam bahaya. Yoo Jin-woo (Hyun Bin), CEO syarikat pelaburan yang pergi ke Sepanyol untuk memecahkan permainan. Menggunakan alat optik canggih yang dicipta oleh pencipta bernama Jung Se-joo (Chanyeol EXO) yang tinggal di sebuah hotel lama di Granada.


Yoo Jin-woo bertemu dengan kakak Se-joo yang merupakan bekas pemain gitar dan pemilik Hostel Bonita. Bagaimana kisah ini berterusan?


4. My Holo Love

Tema fiksyen ilmiah, drama Korea My Holo Love terdiri daripada 12 episod. Menceritakan kisah Go Nan Do (Yoon Hyun Min) yang meninggal 10 tahun yang lalu dan bertukar menjadi Holo.


Holo adalah teknologi buatan yang menyerupai manusia. Holo kemudian menggantikan Nan Do yang kematiannya dirahsiakan oleh kakaknya Go Yoo Jin (Choi Yeo Jin). Dia kemudian bertemu Han So Yun (Go Sung Hee) yang bekerja di syarikat Holo dan abangnya.


5. SF8: Gagak Putih

SF8 adalah koleksi lapan drama pendek yang ditayangkan di MBC. Dimainkan oleh Hani, Lee Se Hee dan Shin So Yul.


Drama Korea ini mengisahkan Juno (Hani), permainan BJ (Penyiaran Joki) yang runtuh setelah masa lalunya terdedah. Dia menyertai program Show Me Who You Are dengan teknologi IOM2 untuk mengembalikan popularitinya.


Tetapi di dunia bawah tanah, Juno terperangkap di sebuah stesen penyiaran di mana program yang dia ikuti terbakar. Dia juga tinggal di bawah sedar semasa didiagnosis koma dalam kehidupan sebenar.


Itu adalah beberapa drama Korea terbaru dengan tema fiksyen ilmiah yang boleh anda tonton sambil bersantai.

Previous Post Next Post

Contact Form