OnePlus 9 Pro menggunakan kamera Hasselblad


Dalam dua bulan terakhir, telefon bimbit OnePlus 9 telah bocor beberapa kali. Kini, kebocoran varian Pro terbaru di telefon bimbit telah muncul, iaitu adanya logo Hasselblad di kamera belakang.

Untuk makluman, Hasselblad adalah pemain lama dalam dunia fotografi. Mereka terkenal dengan pelbagai kamera format sederhana, yang menjadi andalan banyak jurugambar berpengalaman.


Logo Hasselblad ini muncul dalam gambar terbaru OnePlus 9 Pro yang bocor, yang mengandungi empat kamera, yang terdiri daripada kamera utama, kamera ultrawide, dan dua kamera lain yang mungkin merupakan kamera dengan lensa zoom optik 3.3x.



Sekiranya OnePlus benar-benar bekerjasama dengan Hasselblad, mereka akan menjadi pengeluar telefon bimbit kesekian kalinya untuk bekerjasama dengan jenama fotografi. Seperti Nokia dan Sony yang mengambil Zeiss dan Huawei yang mengambil Leica.


OnePlus sebelum ini mengesahkan bahawa mereka akan melabur lebih banyak dalam kemampuan kamera telefon bimbit mereka. Ketua Pegawai Eksekutif OnePlus Pete Lau menyedari bahawa telefon bimbitnya tidak pernah menjadi pilihan utama bagi pengguna yang mengutamakan kemahiran fotografi.


Terlepas dari kamera, kebocoran sejauh ini menunjukkan bahawa OnePlus 9 Pro memiliki layar yang melengkung di tepinya, bezel tipis, dan lubang pukulan kecil untuk menyimpan kamera selfie.


Layarnya memiliki resolusi QHD + dan memiliki refresh rate 120Hz, dengan pilihan 60Hz untuk menjimatkan penggunaan bater.


Mengenai pengecasan, OnePlus juga telah mengesahkan bahawa telefon bimbit dapat diisi dengan kuasa maksimum 65 watt melalui kabel dan 45 watt tanpa wayar. Pemproses? Kemungkinan besar Snapdragon 888, dengan RAM 12GB dan storan 256GB.

Previous Post Next Post

Contact Form