Pelbagai Perkhidmatan Apple Down dari iCloud hingga Apple Music


Anda tidak dapat mengakses iCloud, foto, iWork dan bahkan Find Me? Rupanya anda tidak keseorangan. Pelbagai perkhidmatan Apple dilaporkan bermasalah.


Apple mengumumkan di halaman Status Sistem mereka mengenai masalah ini. Terdapat 10 perkhidmatan yang tergendala dan tidak dapat diakses oleh pengguna.


Perkhidmatan yang tergendala adalah Find My, iCloud Backup, iCloud Bookmark & ​​Tabs, iCloud Contacts, iCloud Drive, iCloud Keychain, iCloud Mail, iCloud Notes, iWork for iCloud dan Photos.


Apple mengatakan bahawa mereka belum mengetahui punca masalah ini. Mereka juga tidak tahu berapa banyak kesannya terhadap pengguna Apple di seluruh dunia.


Apple dalam Status Sistemnya mengatakan, "Beberapa pengguna akan terpengaruh."


Apa pun penyebabnya, pelbagai perkhidmatan Apple ini sudah lama berhenti. Sebilangan pengguna tidak dapat mengakses App Store dan Apple Music.


Masalahnya telah diselesaikan. Walau bagaimanapun, ini tidak berlaku dengan perkhidmatan Apple yang lain.


Menurut The Verge, sejumlah perkhidmatan yang telah dipulihkan termasuk App Store, Apple Books, Apple Card, Apple Music, Apple Music radio, iCloud Calendar, iMeddage, iTunes Store, Radio, Mac App Store, iCloud Web Apps dan iCloud Peningkatan Storan. Wow, ada banyak masalah.


Pengguna juga menghadapi keadaan yang perlahan semasa mengakses perkhidmatan ini. Tetapi tidak semua pengguna Apple di dunia mengalaminya.


Macworld melaporkan bahawa masalah ini akan mempengaruhi pengguna bergantung pada lokasi geografi mereka. Tetapi banyak pengguna di Amerika terjejas.


Menurut Macworld, tidak ada yang dapat dilakukan melainkan menunggu Apple menyelesaikan masalahnya.

Previous Post Next Post

Contact Form