Adobe Melancarkan Web Acrobat untuk Menyunting PDF di Browser

 


Adobe membawa jalan pintas halaman baru, Acrobat Web, untuk memudahkan pengguna mengedit fail PDF. Sebelumnya, pengguna harus mengedit PDF melalui aplikasi desktop Acrobat.


Ciri-ciri yang terdapat di halaman jalan pintas ini adalah menambahkan kata laluan, membahagikan satu fail PDF menjadi beberapa fail dan menggabungkan fail PDF.


Sebelumnya, ini adalah ciri yang digunakan dengan mengakses aplikasi desktop. Selagi pengguna membayar langganan Acrobat, pengguna kini dapat menggunakan web Acrobat untuk mengedit teks dan gambar dalam PDF.


"Acrobat Web sangat penting bagi kami kerana kami mempunyai lebih banyak orang yang bekerja di penyemak imbas," Adobe VP untuk Document Cloud, Todd Gerber.


Syarikat ini juga mempermudah mengakses ciri dari bar alamat browser.


Kembali pada bulan Julai 2020, Adobe mula menggunakan domain baru. Google untuk membuat jalan pintas yang berguna untuk akses cepat ke ciri web Acrobat tertentu.


Dengan kemas kini ini syarikat menambah beberapa jalan pintas baru, termasuk yang boleh digunakan untuk menandatangani pdf.


Syarikat itu mendakwa mempunyai beberapa cabaran, salah satunya ialah fon menjadikannya sukar untuk menyediakan teks dan mengedit gambar dalam talian.


"Kami dapat melakukannya lebih awal, tetapi tidak akan memenuhi standard kelajuan, kelincahan dan kualiti," katanya.