Redmi 9T digelar 'Big Battery Champion', inilah penjelasannya


 Xiaomi mengeluarkan Redmi 9T dengan tagline 'Big Battery Champion', dan bateri adalah salah satu perkara yang menjadi kemuncak pada telefon ini. Inilah penjelasannya.

Bateri adalah salah satu fokus Xiaomi pada Redmi 9T, iaitu dengan menggunakan bateri 6000 mAh yang dapat diisi semula dengan pengecas 18W (pakej penjualan termasuk pengecas 22W).


Tetapi yang bergantung pada Xiaomi bukan hanya kapasiti bateri yang besar. Tetapi juga ketahanan bateri untuk penggunaan jangka panjang.


Bateri berkapasiti besar semakin penting untuk telefon masuk.


Tetapi bukan hanya itu yang penting, tetapi juga ketahanannya untuk penggunaan jangka panjang. Itulah sebabnya Xiaomi menggunakan bateri yang mempunyai kitaran tinggi (high cycle) pada telefon ini.


Hasilnya, menurutnya, kapasiti bateri Redmi 9T akan dikekalkan untuk penggunaan jangka panjang, bahkan menjangkau 4 tahun. Ia berbeza dengan telefon bimbit tahap kemasukan lain yang kapasiti baterinya telah menurun setelah 2 tahun penggunaan.


Kapasiti bateri yang besar dalam telefon bimbit entry level semakin penting, tetapi bukan hanya itu. Bateri 6000 mAh yang digunakan adalah bateri kitaran tinggi. Jadi bukan hanya besar, tetapi juga tahan lama. Ia boleh sampai empat tahun.


Selain itu, ada perkara lain yang juga mesti dipertimbangkan. Iaitu bentuk agar nipis dan ringan. Untuk makluman, Redmi 9T mempunyai berat 198 gram dengan badan yang agak nipis.


Telefon lain menggunakan bateri besar, tetapi beratnya hingga 210 gram. Itu sangat berat. Sementara itu, Redmi 9T beratnya di bawah 200 gram.


Redmi 9T mempunyai tiga pilihan warna, Carbon Grey, Ocean Green, dan Twilight Blue. Sementara itu, terdapat dua varian RAM / storan, yaitu 4GB / 64GB yang dijual pada harga RM599, dan 6GB / 128GB pada hargaRM699. 

Redmi 9T digelar 'Big Battery Champion', inilah penjelasannya Redmi 9T digelar 'Big Battery Champion', inilah penjelasannya Reviewed by thecekodok on 9:23:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.