Samsung mendedahkan Galaxy M12 mempunyai bateri 6,000mAh


Samsung Galaxy M12 akhirnya diperkenalkan secara rasmi. Telefon pintar Samsung baru ini pertama kali diperkenalkan ke pasaran Vietnam.


Telefon pintar ini diketahui berdasarkan Galaxy A12, tetapi mempunyai bateri yang lebih besar, yakni 6,000mAh. Galaxy M12 juga menyokong ciri pengecasan pantas 15W dan mempunyai port USB Type-C.


Galaxy M12 mempunyai layar LCD berukuran 6.5 inci dengan resolusi 720 piksel. Telefon pintar ini mempunyai skrin dengan reka bentuk Infinity-V sebagai tempat untuk kamera depan.

Samsung membenamkan chipset octa-core 2.0GHz untuk peranti ini, tetapi ia menyebut jenisnya.


Terdapat tiga pilihan memori yang tersedia untuk Galaxy M12, iaitu RAM 3GB / RAM 32GB, RAM 4GB / 64GB RAM, dan RAM 6 GB / 128GB RAM.


Beralih ke fotografi, telefon pintar ini dilengkapi dengan lensa utama 48MP. Yang disertainya ialah lensa sensor kedalaman 2MP, lensa ultra lebar 5MP, dan lensa makro 2MP.


Untuk keperluan selfie, terdapat kamera depan 8MP. Galaxy M12 pada masa ini hanya tersedia untuk pasaran Vietnam dan belum diketahui kapan ia akan melanda pasaran di negara lain.


Perlu diketahui, berita mengenai Samsung sedang menyiapkan Galaxy M12 telah diketahui sejak tahun lalu. Sejumlah maklumat mengenai telefon pintar juga telah beredar di internet.


Berdasarkan informasi baru, Samsung telah memulakan pengeluaran besar-besaran Galaxy M12. Telefon pintar dihasilkan di kilang Samsung di Noida, India.


Beberapa gambar yang dikatakan sebagai Galaxy M12 juga telah muncul.


Salah satunya menunjukkan komponen skrin sentuh di dalam bingkai Galaxy M12. Dalam foto tersebut, Galaxy M12 nampaknya mempunyai desain waterdrop untuk kamera selfie.

Previous Post Next Post

Contact Form