Sebentar lagi Ramadan, Ini Paling Dikehendaki di Twitter


 Ramadan akan tiba. Bersiap sedia, topik ini akan dibahaskan pada garis masa Twitter. Terutama dengan keadaan semasa yang membuat orang lebih bergantung pada media sosial, jumlah perbualan mungkin lebih keras daripada biasa.


Banyak yang dapat menyesuaikan diri dengan penggunaan digital untuk mengurangkan kerinduan kerana jarak fizikal dan sekatan lain akibat pandemi COVID-19. Salah satunya menggantikan aktiviti panggilan video secara bersemuka.


Kerana banyak aktiviti bergantung pada platform dalam talian, media sosial, terutama Twitter, akan digunakan lebih banyak oleh orang  pada bulan Ramadan. Lebih banyak orang akan menggunakannya lebih banyak daripada biasanya untuk menghabiskan waktu.


Mengingat tahun lalu, terdapat lebih daripada 16 juta tweet yang dihantar oleh netizen pada bulan Ramadhan. Terdapat sekurang-kurangnya tiga topik utama, iaitu kepulangan (lebih dari 64%), hiburan (lebih daripada 60%), dan makanan (30% lebih).


Selanjutnya, dari tinjauan yang dilakukan oleh Twitter kepada pengguna, didapati bahawa 79% pengguna menjadikan media sosial sebagai aktiviti yang paling dinanti-nantikan pada bulan Ramadan 2021, diikuti oleh 68% pengguna yang memilih untuk menayangkan filem, 42% membeli-belah dalam talian, 40% bermain permainan, dan 36% menonton TV.


"Berbanding dengan masa sebelum dan semasa COVID-19, kategori sekitar makanan pada awalnya lebih tinggi tetapi selepas COVID-19 terdapat lebih banyak hiburan," katanya.


Sementara itu, untuk penggunaan aplikasi dalam talian pada bulan Ramadan 2021, 88% pengguna mengatakan bahawa mereka akan sering bertengkar dengan media sosial, diikuti oleh 77% aplikasi streaming video, 52% aplikasi dalam talian, 37% aplikasi pesanan makanan, 34% aplikasi panggilan video (panggilan video), 23% aplikasi permainan, dan akhirnya 16% aplikasi tempahan pengangkutan dalam talian.

Sebentar lagi Ramadan, Ini Paling Dikehendaki di Twitter Sebentar lagi Ramadan, Ini Paling Dikehendaki di Twitter Reviewed by thecekodok on 4:06:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.