Seorang Lelaki Secara Tidak sengaja Menelan AirPod Semasa Tidur

 


Kebiasaan menggunakan fon telinga tanpa wayar masih dilakukan oleh banyak orang sebelum tidur sama ada untuk mendengar muzik atau podcast. Namun, kebiasaan ini boleh membawa akibat yang berbahaya bagi kesihatan seperti yang dialami oleh seorang lelaki bernama Bradford Gauthier.

Gauthier tidak menyangka bahawa salah satu AirPodnya ada di kerongkongnya. Bagaimana boleh?


Pada waktu itu dia bangun pada waktu pagi dan merasa sakit dan kering di kerongkongnya tetapi dia tidak begitu mempedulikannya dan hanya menganggap itu adalah kesakitan biasa.


Malam sebelumnya, lelaki dari Massachusetts, Amerika Syarikat itu tertidur nyenyak kerana dia menyekop salji di sekitar rumahnya di mana rumahnya dilanda ribut salji.


Tetapi kesakitan masih ada di kerongkongnya dan pada ketika itu dia mula mengesyaki di mana salah satu AirPodnya hilang. Isteri dan anaknya juga mengesyaki bahawa AirPod mungkin tertelan.


"Pada masa itu anak dan isteri saya mengesyaki bahawa saya menelannya. Walaupun bergurau tetapi nampaknya kebetulan bahawa AirPod hilang ketika saya tertidur, sementara saya merasakan ada sesuatu yang menderma di tengah-tengah dada saya," jelas Gauthier.


Tetapi akhirnya setelah memikirkannya, Gauthier akhirnya pergi ke Bilik Kecemasan untuk melakukan sinar-X dan hasilnya benar bahawa AirPods yang hilang telah tersekat di kerongkongnya.


AirPod berjaya diambil menggunakan endoskop. Dia juga mengakui bahawa sepanjang peranti Apple berada di kerongkong dia tidak merasakan sesuatu yang berlebihan, itu hanya rasa tidak selesa.


"Ahli gastroenterologi mengatakan bahawa sangat jarang penyumbatan tidak menyakitkan atau sangat tidak selesa," kata Gauthier.


"Tidak pernah difikirkan oleh saya bahawa [tidur dengan fon kepala] boleh menjejaskan keselamatan. Saya sangat bertuah," tambahnya.


Gauthier juga mengatakan bahawa AirPod yang ditelan masih dapat berfungsi dan suaranya masih cukup sempurna walaupun terdapat gangguan pada mikrofon.

Previous Post Next Post

Contact Form