Sony mengumumkan Headset Realiti Maya untuk PS5


 Berita baik datang dari Sony di mana mereka mengumumkan kehadiran sistem realiti maya (VR) generasi baru untuk konsol PlayStation 5 atau PS5, setelah lebih dari empat tahun yang lalu mereka melancarkan PlayStation VR di PS 4.

Malangnya, sistem VR generasi baru disahkan tidak akan dikeluarkan pada tahun 2021 dan tarikh pelepasan yang tepat belum diketahui. Walau bagaimanapun, pembangun telah mula mengerjakan projek terbaru ini untuk PS5.


Dipetik melalui Blog Playstation, Hideaki Nishino selaku Naib Presiden Kanan, Perancangan & Pengurusan Platform, mengatakan bahawa PSVR PS5 ada di sini untuk membolehkan pemain mendapatkan pengalaman hiburan terbaik dengan lonjakan dramatik dalam prestasi dan interaktiviti.


"Kami berinovasi dengan sistem VR baru, agar peminat dapat terus menikmati pengalaman unik yang serupa dengan PlayStation. Kami mengambil pelajaran sejak melancarkan PS VR di PS4 untuk dapat meningkatkan segalanya dari resolusi dan paparan hingga pelacakan dan input dalam sistem VR generasi baru, "tulis Hideaki Nishino seperti dikutip di Playstation Blog.


"Nantinya akan menyambung ke PS5 dengan satu kabel untuk mempermudah penyediaan dan memudahkan pengguna, sambil memungkinkan pengalaman visual kesetiaan yang tinggi," tambahnya.


Hideaki Nishino juga menambah bahawa salah satu inovasi yang paling mereka sukai dari VR terbaru adalah menggabungkan ciri utama yang terdapat dalam alat kawalan tanpa wayar DualSense, yang dibuat khas untuk lebih ergonomik.


Previous Post Next Post

Contact Form