Spesifikasi Samsung Galaxy A52 bocor kembali di internet

 


Kebocoran mengenai Samsung Galaxy A52 kembali di internet. Galaxy A52 akan mempunyai dua varian, iaitu 4G dan 5G. Berdasarkan kebocoran, Galaxy A52 versi 4G akan dilengkapi dengan Snapdragon 720G.


Telefon pintar ini dikatakan mempunyai skrin Super AMOLED berukuran 6.5 inci dan mempunyai memori dalaman 128GB. Terdapat lima kamera belakang yang disertakan Samsung dalam telefon pintar ini, dengan lensa utama resolusi 64MP.


Keperluan selfie diserahkan kepada kamera depan 12MP. Prestasi telefon pintar ini disokong oleh bateri berkapasiti 4,500mAh dengan pengecasan pantas 25W.


Manakala Galaxy A52 versi 5G akan dilengkapi dengan chipset Snapdragon 750G. Terdapat dua varian memori yang terdapat pada peranti ini, iaitu RAM 6GB dan 8GB.


Mengikut kebocoran, reka bentuk versi 5G dan 4G tidak akan jauh berbeza. Galaxy A52 5G masih mempunyai skrin AMOLED berukuran 6.5 inci dengan pengimbas cap jari di skrin.


Dilaporkan, Galaxy A52 versi 4G akan diperkenalkan di Vietnam pada akhir Mac 2021. Tidak diketahui sama ada versi 5G juga akan diperkenalkan pada masa yang sama.


Selain dari Galaxy A52, Samsung sebenarnya telah mendedahkan kehadiran Galaxy A32 5G. Seperti namanya, telefon pintar ini adalah varian 5G yang paling berpatutan yang ditawarkan Samsung di pasaran.


Samsung Galaxy A32 5G akan berharga 279 euro  untuk varian memori 64GB.


Sementara itu, untuk varian memori 128 GB, Samsung berharga 299 euro.


Samsung Galaxy A32 5G hadir dengan skrin 6,5 inci dengan reka bentuk Infinity V. Samsung menggunakan panel paparan LCD TFT dengan resolusi 720p +.


Malangnya, Samsung tidak mendedahkan secara terperinci nama chipset yang digunakan dalam Galaxy A32 5G. Tetapi dari penjelasannya, chipset ini mempunyai pemproses 2.0GHz octa-core.


Beralih ke sektor kamera, terdapat empat modul lensa belakang pada Galaxy A32 5G yang terdiri daripada lensa utama 48MP, lensa ultra lebar 8MP, ditambah lensa makro dan sensor kedalaman yang keduanya beresolusi 5MP.


Keperluan untuk selfie diserahkan pada kamera depan 13MP. Telefon pintar ini dilancarkan dalam empat pilihan warna, iaitu hitam yang hebat, putih yang hebat, biru yang hebat, dan ungu yang hebat.


Buat masa ini, Samsung Galaxy A32 5G baru diketahui akan dilancarkan di sejumlah negara Eropah dan tidak ada maklumat mengenai kehadirannya di wilayah lain.

Previous Post Next Post

Contact Form