Vivo Memperkukuhkan Kedudukannya dalam Jenama Telefon Pintar Terbaik di Dunia


 Di tengah pandemi COVID-19 sepanjang tahun 2020, Vivo masih dapat mengekalkan prestasi perniagaan yang positif. Ini menjadikan Vivo meletakkan kedudukannya dalam lima jenama telefon pintar terbaik di peringkat global.

Berdasarkan data IDC, pada tahun 2020 Vivo telah mengagihkan 111.7 juta unit telefon pintar ke pelbagai negara. Jumlah ini mencatat pertumbuhan positif 1.5 peratus berbanding tahun sebelumnya. Vivo membuktikan bahawa perniagaannya masih berkembang positif di tengah-tengah krisis ekonomi global, yang mengakibatkan jumlah pengedaran telefon pintar di peringkat global dipotong secara negatif sebanyak 5.9 peratus berbanding 2019.

Pencapaian ini menyebabkan Vivo menduduki lima kedudukan teratas di pasaran telefon pintar dunia. Jenama telefon pintar ini dari Guangdong, China memenangi 8.6 peratus bahagian pasaran telefon pintar global.

Di peringkat serantau, Vivo kini menduduki tempat kedua di pasaran telefon pintar China. Pada Q3-2020, Vivo memperoleh 17.8 peratus bahagian pasaran di Bambu Tirai Negara. Sementara itu, di India Vivo menduduki tempat ketiga dan pertumbuhan penjualannya menyentuh 19 peratus YoY pada Q3-2020.

Pencapaian Vivo di nobatkan sebagai jenama telefon pintar nombor satu pada Q3-2020. Bahagian pasaran yang dikendalikan oleh Vivo menyentuh 24.1 peratus. Seiring dengan pertumbuhan penjualan di saluran dalam talian, dan pengoperasian kedai luar talian, Vivo memperkuat keunggulannya dalam segmen produk telefon pintar peringkat awal hingga pertengahan.


"Komitmen Vivo untuk mengembangkan produk yang relevan dan dapat disesuaikan dengan keperluan pengguna adalah salah satu sumbangan terhadap pencapaian global Vivo. 


Vivo menekankan bahawa ia akan terus berinovasi untuk mempersembahkan telefon pintar yang menjawab keperluan dan pilihan pengguna. Syarikat ini mengerahkan sembilan pusat R&D yang tersebar di Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Hangzhou, Shanghai, Taipei, Tokyo dan San Diego untuk mengembangkan teknologi yang sesuai dengan keperluan pengguna, seperti sambungan 5G, kecerdasan buatan (AI), reka bentuk industri, fotografi dan teknologi lain yang akan terus berkembang.

Previous Post Next Post

Contact Form