Xiaomi menunjukkan konsep telefon pintar dengan paparan quad waterfall , Apakah itu?


 Xiaomi memamerkan konsep telefon pintar dengan teknologi paparan quad waterfall. Ini adalah skrin yang melengkung di keempat-empat sisi.


Reka bentuk skrin melengkung 88 ° menjadikan seluruh badan telefon pintar dikelilingi oleh skrin sentuh yang bebas port, alias tanpa butang fizikal.


Xiaomi mendakwa, inovasi ini adalah usaha syarikat untuk mendorong sempadan reka bentuk telefon pintar klasik untuk menjadikannya semudah mungkin sambil menjadikan ciri 'skrin penuh' menjadi kenyataan.


Memandangkan penghasilan skrin fleksibel sekarang biasa, cabaran dalam industri sekarang adalah menghasilkan layar yang melengkung di keempat-empat sisi dan proses mengintegrasikannya dengan badan telefon pintar.


Xiaomi menambah bahawa bentuk skrin adalah faktor penting dalam menentukan penampilan telefon pintar masa depan.


Itulah sebabnya inovasi skrin melengkung di empat sisi membuka kemungkinan baru dan kemajuan penting dalam menyambut generasi telefon pintar tanpa pelabuhan.


Melalui 46 paten teknologi yang dikembangkan sendiri, butang fizikal dapat dikeluarkan dan fungsinya ditiru dengan cara lain yang lebih elegan.


Syarikat itu menjelaskan, proses pengeluaran untuk mendapatkan skrin empat sisi melengkung bermula dari pembentukan lapisan skrin dengan tekanan dan suhu di bawah 800 ° C, menggilap dengan peralatan yang dibuat khas mengikuti 10 prosedur penggilap yang kompleks.


Sejumlah penyelesaian lain juga diperkenalkan seperti kamera bawah layar generasi ketiga, pengecasan tanpa wayar, cip eSIM, sensor sentuh dan teknologi lain yang menghasilkan peranti berwawasan dan intuitif.