Di sebalik kecanggihan inovasi Samsung Galaxy S21 Series 5G yang membuat anda tertanya-tanya?

 


Sebenarnya, kemajuan teknologi membawa perubahan besar bagi manusia. Salah satu kesan positif yang dirasakan adalah kemudahan dalam menyelesaikan semua aktiviti dengan cepat dan mudah.


Melihat peningkatan produktiviti masyarakat semasa wabak ini, Samsung juga melancarkan generasi terbarunya, iaitu Samsung Galaxy S21 Series 5G.


Samsung telah melancarkan generasi terbarunya untuk ekspresi teknologi dan sosial. Ya, mereka adalah pengguna yang ingin memiliki pengalaman yang dipersonalisasi dengan hasil epik.


Samsung Galaxy S21 Series 5G mempunyai reka bentuk kamera yang disebut Contour Cut. Pelindung kaca pada kamera diganti dengan perumahan logam yang disatukan dengan lancar dengan selongsong pada badan  Samsung Galaxy S21 Series 5G.


Jadi kamera peranti Galaxy S21 Series 5G terasa seolah-olah merupakan lanjutan dari badan peranti dan memberikan kesan mewah dan premium.


Selain reka bentuk, dari segi ketahanan, Samsung Galaxy S21 Series 5G juga dilapisi dengan Gorilla Glass Victus di bahagian depan dan belakang badan, untuk memberikan perlindungan maksimum bagi penggunanya.


Untuk kamera, anda tidak perlu ragu-ragu lagi. Samsung Galaxy S21 5G dilengkapi dengan Triple Lens, iaitu 12MP Ultra Wide Camera, 12MP Wide Angle Camera, dan 64MP Telephoto untuk memberikan pengalaman Pro-Grade Photography dan videografi yang lebih epik.


Di samping itu, skrin paparan pada Samsung Galaxy S21 5G lebih cerah dengan kehadiran Dynamic AMOLED 2X Infinity-O tepi-ke-tepi dengan kadar penyegaran 120 Hz.


Dengan inovasi ini, anda sebagai pengguna akan lebih selesa ketika menyelesaikan kerja melalui telefon pintar. Walaupun bagi pencinta sinematografi, anda boleh mengalami pengalaman penyuntingan yang lebih intuitif.


Jadi, proses penyuntingan akan lebih lancar dan anti pecah. Oh ya, penggunaan kadar penyegaran boleh disesuaikan secara adaptif atau manual. Untuk menjadikan pengguna lebih selesa ketika menggunakan Samsung Galaxy S21 Series 5G, Samsung melengkapkan unggulan ini dengan fitur Eye Comfort Shield yang dapat menyesuaikan Cahaya Biru berdasarkan waktu, kandungan, dan jadwal tidur.


Anda juga akan lebih selesa menggunakannya kerana Samsung Galaxy S21 Series 5G mempunyai 8GB RAM dengan dua pilihan ROM, iaitu 128GB dan 256GB.


Yup, dengan ruang simpanan yang besar, Samsung juga menggunakan pemproses terpantas, Exynos 2100. Ya, chipset 5nm ini disajikan dengan operasi Android 11.


Dengan Exynos 2100, prestasi CPU akan meningkat hingga 20 peratus termasuk peningkatan 25 peratus dalam pemprosesan grafik. Bukan hanya itu, Exynoss 2100, yang diterapkan pada Samsung Galaxy S21 Series 5G, juga menyokong sambungan 5G dan Hyperfast Wi-Fi 6E yang diklaim 4x lebih pantas daripada Wi-Fi 6.


Di samping itu, Samsung Galaxy S21 Series 5G juga mempunyai ciri yang boleh diandalkan oleh sinematografer, iaitu Director's View.


Fungsi ini membolehkan pengguna menentukan mod tangkapan video terbaik setiap saat, sehingga kisah yang diceritakan di video menjadi lebih berkesan.


Dengan Pandangan Pengarah, anda dapat menentukan lensa mana yang akan digunakan untuk rakaman video sambil memberikan pandangan setiap sudut pengambilan gambar yang tersedia.


Jadi, anda akan mempunyai lebih banyak kebebasan untuk mengkaji rupa lensa mana yang terbaik, kemudian pilih dengan satu sentuhan. Oh ya, epik sekali lagi, dengan hanya satu ketukan, anda boleh beralih ke paparan lensa yang lain dengan mudah.


Di samping itu, Samsung juga merancang fitur Director's View agar dapat dikendalikan dengan mudah melalui kehadiran Gambar Kecil yang memaparkan rakaman setiap lensa.


Nota Langsung Langsung akan muncul dengan pandangan tiga lensa belakang di sebelah kanan dan pandangan Mod Vlogger dari kamera depan di sebelah kiri. Akibatnya, pandangan anda dalam merakam video tidak akan terganggu, terutama ketika menggunakan fitur Director's View.


Adakah anda ingin mengalami teknologi termaju ini.

Previous Post Next Post

Contact Form