Riot Games Mengadakan Pertandingan Liga Pertama Legenda: Wild Rift SEA

 


Riot Games Asia Tenggara baru saja mengumumkan bahawa ia akan mengadakan kejohanan esports pertama untuk permainan mudah alih baru mereka, iaitu League of Legends: Wild Rift.


Kejohanan esports untuk negara-negara di rantau Asia Tenggara akan dinamakan Wild Rift SEA Icon Series.


Rancangannya adalah bahawa kejohanan Wild Rift pertama akan menjadi asas penting untuk pengembangan dunia esports untuk permainan MOBA Riot di Asia Tenggara.


"Siri Ikon untuk wilayah Asia Tenggara akan menjadi langkah pertama kami untuk mengembangkan Wild Rift menjadi kejohanan esports serantau," kata Chris Tran, ketua esports untuk Riot Games Asia Tenggara, Hong Kong dan Taiwan.



Pada masa ini, syarikat hanya mendedahkan maklumat mengenai pra-musim Seri Ikon yang akan berlangsung selama lima hujung minggu, dan bermula pada 26 Februari 2021.


Rancangannya adalah untuk pertandingan esports League of Legends: Wild Rift diadakan secara berasingan di tujuh negara - Filipina, Vietnam, Thailand, Taiwan, Malaysia, Indonesia dan Singapura.

Berikut adalah beberapa nama pasukan esports di Asia Tenggara yang telah menerima jemputan terus ke kejohanan Wild Rift SEA Icon Series.


Indonesia: Alter Ego and Onic.


Malaysia: Berjaya Dragons and TODAK.


Philippines: Bren Esports, RRQ PH, and Team Secret.


Singapore: The Alliance.


Taiwan: Flash Wolves, ONE Team, and TXO.


Thailand: King of Gamers Club.


Vietnam: V Gaming, Saigon Phantom, and SBTC Esports.

Previous Post Next Post

Contact Form