5 Fakta mengenai Free Fire World Series, World Esports Event dari Garena

 


Garena, syarikat platform internet yang paling pesat berkembang di dunia, secara rasmi mengumumkan kejohanan Free Fire World Series (FFWS) antarabangsa yang akan diadakan pada bulan April dan November 2021. Lihat 5 fakta berikut mengenai kejohanan esports bertaraf dunia Garena:

1. Menawarkan Jumlah Kumpulan Hadiah berjumlah USD 2,000,000

FFWS juga akan bertanding dengan jumlah hadiah berjumlah USD 2,000,000 . Kumpulan hadiah ini adalah jumlah terbesar dalam sejarah kejohanan esports Free Fire dan merupakan motivasi manis bagi atlet esports dalam kejuaraan dunia seterusnya.


2. Telah kalah pada tahun 2020, kini FFWS hadir dengan 2 edisi sekaligus

Oleh kerana situasi pandemi global, pada tahun 2020 siri kejohanan FFWS digantikan oleh Seri Fire Continental Bebas (FFCS). Walau bagaimanapun, pada tahun 2021 FFWS akan kembali dengan dua edisi sekaligus yang akan diadakan pada dua waktu yang terpisah, pada bulan April dan November. Edisi April FFWS akan bermula dengan Play-in pada 24 April dan berakhir dengan Final pada 1 Mei.



3. FFWS adalah kejohanan esports yang paling dinantikan

Free Fire World Series (FFWS) adalah kejohanan esports terbesar dan paling ikonik dari Free Fire. FFWS 2019 sendiri berjaya mendapatkan lebih dari 2 juta penonton serentak (PCV) dalam talian, yang pada masa itu merupakan rekod dunia untuk pertandingan kejohanan esports mudah alih menurut Esports Charts.


4. Lebih ramai: 22 pasukan dari 13 Kawasan akan bertanding

Menambah peluang untuk peserta di seluruh dunia, berbeza dengan tahun sebelumnya yang hanya meliputi sembilan wilayah; Amerika Latin, Eropah, dan Asia, edisi April FFWS akan mengumpulkan 22 pasukan dari 13 wilayah, beberapa di antaranya termasuk Timur Tengah, Pakistan dan Bangladesh.


5. FFWS dilengkapi dengan logo baru

Untuk menandakan kepulangan FFWS pada bulan April, Garena memperkenalkan logo baru untuk FFWS. Logo baru yang ramping menampilkan "WS" yang saling berkaitan - inisial dari 'World Series' - mengingatkan pada api obor yang menyala - lambang harapan, keberanian dan kekuatan. Reka bentuk piala kejohanan juga akan menggambarkan logo FFWS baru.


Free Fire menjadi permainan mudah alih yang paling banyak dimuat turun secara global pada tahun 2020 di iOS dan Google Play Store, tahun kedua berturut-turut Free Fire berada di kedudukan teratas. Komuniti Free Fire terus berkembang, permainan ini telah mencapai rekod baru dengan lebih dari 100 juta pengguna aktif setiap hari pada tahun 2020.

5 Fakta mengenai Free Fire World Series, World Esports Event dari Garena 5 Fakta mengenai Free Fire World Series, World Esports Event dari Garena Reviewed by thecekodok on 4:48:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.