Apex Legends memecahkan Rekod Pemain di Steam

 


Sejak dilancarkan di Steam pada November 2020, Apex Legends telah mengumumkan bahawa mereka telah mencipta rekod baru dengan jumlah pemain dalam talian bermain pada masa yang sama.

 Apex Legends telah memecahkan rekod pemain sepanjang masa sejak dilancarkan. Jumlah yang dicapai ialah 198,235 pemain. Ini sangat mengagumkan memandangkan Apex Legends sudah dua tahun keluar dan masih banyak pemain yang memainkannya secara berkala.


Melalui akaun Twitter Apex Legends News, mereka mengatakan bahawa sejak dilancarkan musim 8, permainan ini juga telah menerima peningkatan waktu tontonan 53% di Twitch dan telah menjadi salah satu permainan dengan jumlah tontonan terbanyak di tempat keempat.


Apex Legends juga memenangi gelaran sebagai permainan terbaik yang disukai di The Steam Awards 2020. Permainan ini pada mulanya hanya dirilis di Microsoft Windows, PlayStation 4 dan Xbox One pada 4 Februari 2019. Setelah itu muncul di Steam pada 5 November, 2020 dan mendapat gelaran Permainan Terbaik.


Untuk mengembangkan pemainnya di seluruh dunia, Apex Legends akan mengunjungi platform lain, Nintendo Switch, pada 9 Mac 2021.


Versi Nintendo Switch hadir tidak lama selepas musim 8 permainan dilancarkan. Untuk menutup perbezaannya, EA berkata "Sejak kami melancarkan beberapa minggu setelah bermulanya musim 8, pemain Switch akan diberikan 30 tahap percuma untuk hantaran pertempuran. Selama dua minggu pertama selepas pelancaran, bermain di Switch juga akan mendapat dua kali lipat XP. "


Apex Legends adalah permainan battle royale secara percuma dengan mod dalam talian yang dikembangkan oleh Respawn Entertainment dan diterbitkan oleh Electronic Arts (EA). Memandangkan popularitinya sekarang, adakah anda adalah salah satu pemain Apex Legends?

Previous Post Next Post

Contact Form