Elon Musk membalas tweet menggunakan emoji terung, apa maksud anda?

 


Bos Tesla dan SpaceX, Elon Musk, baru saja diusik oleh Ketua Pegawai Eksekutif Euro Pacific Capital, Peter Schiff. Dia tidak dianggap sebagai role model CEO. Musk hanya membalas tweet itu dengan satu emoji: terung.

Schiff yang ragu-ragu mengenai Bitcoin baru-baru ini, pada 23 Februari 2021, tepatnya, menulis bahawa keputusan Elon Musk untuk melabur dalam Bitcoin bernilai USD 1.5 juta (bersamaan Rp 1.4 trilion) tidak tepat.


"Dua minggu selepas @elonmusk mengumumkan bahawa ia menghabiskan USD 1.5 juta wang pemegang saham untuk membeli Bitcoin, saham #Tesla memasuki pasaran beruang, jatuh 20% dari paras tertinggi sepanjang masa pada 25 Januari, dan 16% sejak mendedahkan #Bitcoin beli ... Bukan contoh yang akan diikuti oleh CEO lain! " katanya.



Dua minggu selepas @elonmusk mengumumkan bahawa dia menghabiskan $ 1.5 bilion wang pemegang saham untuk membeli Bitcoin, saham #Tesla memasuki pasaran beruang, menjunam 20% dari set tertinggi sepanjang masa pada Januari. 25, dan 16% sejak mendedahkan pembelian #Bitcoin. Bukan contoh CEO lain yang mungkin akan diikuti!


- Peter Schiff (@PeterSchiff) 22 Februari 2021



Bear bear adalah rujukan untuk pasar modal yang mengalami periode penurunan prestasi. Bear adalah istilah yang diberikan kepada pelabur yang pesimis terhadap prospek harga saham tertentu.


Tidak terganggu, Musk hanya membalas tweet itu dengan emoji terung yang segera dibanjiri suka dan retweet. Secara keseluruhan terdapat lebih daripada 148.1 ribu suka dan 10.7 retweet tweet dengan emoji itu.


"Jawapan terbaik," jawab seorang netizen.


"Saya percaya bagi orang-orang seperti @elonmusk, ini tidak selalu berkaitan dengan wang. Yang pasti, itulah sebabnya mengapa dia berada dalam kedudukan sekarang kerana dia tidak tamak, betul?" kata yang lain.


Elon Musk dikenali sebagai orang yang ceria dan bersuara. Dia sering menulis tweet eksentrik dan menghiburkan pengikutnya.


Di satu pihak, apa yang ditulis oleh Musk biasanya memberi kesan besar kepada pasaran. Sebut saja tweet 'One Word: Doge' yang langsung membuat harga saham Dogecoin melonjak secara mendadak.

Elon Musk membalas tweet menggunakan emoji terung, apa maksud anda? Elon Musk membalas tweet menggunakan emoji terung, apa maksud anda? Reviewed by thecekodok on 4:46:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.