5 Permainan PC Yang Anda Perlu Cuba Mainkan

 


Bercakap mengenai harga, PC yang lebih berkuasa dengan komponen spesifikasi tinggi lebih mahal daripada konsol. Tetapi pada harga itu, kemampuan PC berkuasa tinggi dapat memberikan fleksibiliti dan mobiliti.

Persembahan dapat disesuaikan untuk memberikan pengalaman yang unik dan luar biasa bagi para pemain. Terdapat sekurang-kurangnya 5 permainan PC yang mesti anda cuba mainkan.


Memandangkan prestasi mereka yang luar biasa, 5 permainan ini boleh menjadi pilihan yang tepat untuk memanfaatkan PC anda sepenuhnya.


Berikut adalah 5 permainan PC yang harus anda cuba mainkan.


1. Doom Eternal


Doom Eternal dipilih sebagai pemenang The Game Awards "Best Action Game of 2016", reboot francais tahun 1993 oleh id Software dan Bethesda Softworks. Doom Eternal sendiri telah dikeluarkan sejak Mac 2020 yang dapat dimainkan di Playstation 4, Stadia , Windows PC, Xbox. One dan Nintendo Switch.


Pemain akan diminta menyelamatkan manusia dari pencerobohan makhluk asing di bumi. Satu-satunya perkara yang ditakuti oleh musuh adalah anda sebagai watak utama. Anda boleh menggunakan kombinasi kekuatan dan kepantasan untuk mengalahkan musuh anda.


2. Valheim


Secara konseptual, Valheim mempunyai idea yang serupa dengan permainan MMORPG pendahulu seperti RuneSpace atau Lineage II. Valheim menawarkan permainan yang terlalu tradisional, di mana pemain perlu menggunakan item untuk meningkatkan tahap mereka dengan statistik tertentu.


Beberapa contoh termasuk jika pemain ingin menaikkan pemotong kayu, maka anda harus menggunakan kapak dan mula bekerja. Kemudian apabila pemain ingin menaikkan tahap pertahanan, maka anda harus melawan dan menyekat serangan lawan.


3. Outer Wilds

Outer Wilds adalah pemenang Game Terbaik di Anugerah Sukan BAFTA 2020 dan dinobatkan sebagai Game of The Year 2019 oleh Polygon.


Pemain mesti menavigasi dunia yang penuh dengan misteri, mengunjungi lokasi berbahaya untuk mendapatkan jawapannya. Gunakan kapal terbang untuk menavigasi gua gelap, mengambil gambar, mengesan bunyi misteri, untuk membongkar rahsia dalam permainan.


4. Warframe

Permainan ini menggabungkan fantasi fiksyen sains dengan mod pertempuran penembak orang ketiga. Warframe meletakkan anda sebagai ninja tetapi dengan gaya moden. Senjata seperti Katanas, Crossbows dan Flamethrowes dapat digunakan oleh pemain untuk mengalahkan musuh.


Warframe boleh didapati di PC, Playstation, XBOX dan Nintendo Switch yang dilancarkan pada 25 Mac 2013. Pemain boleh menukar senjata dengan beberapa alat kosmetik yang dapat disesuaikan dengan gaya permainan pemain.


5. The Witcher 3: Wild Hunt

Walaupun telah dirilis selama bertahun-tahun, The Witcher 3 masih menjadi permainan dengan reka bentuk visual yang menakjubkan.


Permainan ini benar-benar bersinar pada PC dalam merosakkan visual mata pemain. Dari permainan kotak langit yang kaya hingga cuaca, tetapan pemandangan dan reka bentuk watak, The Witcher 3 adalah yang terbaik di PC. Jarak tontonan pemain begitu luas, ditambah dengan resolusi tinggi berbanding permainan lain.


The Witcher 3 dikembangkan oleh CD PROJECT RED dan dilancarkan pada 18 Mei 2015. Pemain akan mengambil peranan sebagai pemburu raksasa profesional, Geralt of Rivia, yang tugasnya adalah mencari anak di dunia yang luas dengan bahaya yang siap untuk menjadi satu cabaran.


Adakah anda pernah bermain 5 permainan PC di atas? Kongsi pengalaman bermain anda di ruangan komen.

Previous Post Next Post

Contact Form