5 Permainan Seram Paling Menakutkan, Anda Tidak Perlu Bermain Jika anda penakut!

 


Permainan seram adalah hiburan yang menyeronokkan dan dapat menjadikan sukan menjadi nadi. Bermain sesekali pasti menyeronokkan.

Tetapi adakah anda pernah bermain satu atau lebih permainan video di bawah ini? Katanya, permainan ini adalah permainan seram yang paling menakutkan dan tidak sesuai untuk mereka yang takut. Dipetik dari Den of Geek, berikut adalah senarai permainan:



Awak juga mungkin menyukai



1. Five Nights at Freddy's

Permainan ini dipanggil asal ketakutan lompat pada zamannya. Five Nights at Freddy's mempunyai anda melakonkan watak yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di Freddy Fazber's Pizza selama lima malam.



Restoran ini dipenuhi dengan boneka animatonik yang menyeramkan. Psst, boneka itu boleh membunuh manusia!


2. Darkwood

Permainan dimulakan ketika anda bangun di Darkwood tanpa mengetahui siapa anda, di mana anda berada, atau apa yang sedang berlaku. Yang anda tahu ialah ada kekuatan jahat yang menyerang kabin pada waktu malam.


Untuk bertahan dari serangannya yang semakin sengit, anda perlu mencari bekalan, pertahanan, dan apa sahaja yang akan membantu anda menyalakan lampu untuk malam berikutnya. Di sini pemain akan dibuat berfikir: bolehkah mereka benar-benar menyelesaikan permainan ini dan bertahan?


3. Fatal Frame II: Crimson Butterfly

Fatal Frame menghendaki anda menangkap gambar hantu untuk mengalahkannya. Anda tidak boleh mengambil gambar secara sembarangan, anda harus benar-benar siap berada di dekat hantu untuk mendapatkan foto yang optimum.


4. P.T

Bermain permainan ini membuat anda parnoan, malah anda merasa tidak selesa untuk melihat sudut ruangan. Visual dari hantu, penampilan yang mengganggu ke suasana yang dibina benar-benar menjadikan permainan ini satu-satunya permainan yang dapat dimainkan oleh orang-orang yang berani.


5. Until Dawn

Dalam permainan ini, anda harus mengawal watak yang berjalan di sana sini mengumpulkan petunjuk, ada banyak cutscenes. Terdapat lapan watak yang boleh dimainkan dan anda bertanggungjawab untuk keselamatannya.


Hampir semua pilihan yang dibuat oleh watak akan memberi kesan kepada permainan. Jadi selain berani, anda juga harus dapat berfikir dengan pantas.

Previous Post Next Post

Contact Form